۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲
کد خبر: 83433038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب در سیستان و بلوچستان هشدار داد

زاهدان- ایرنا- اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه جوی نسبت به احتمال وقوع رعد و برق، رگبار باران و جاری شدن سیلاب در نواحی جنوب شرق این استان هشدار داد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس بررسی آخرین نقشههای پیش یابی با تقویت جریانات مونسون هند به استان از بعد ازظهر امروز شرایط برای ریزشهای رگباری در جنوب شرق استان مهیاست.

علی ملاشاهی افزود: با توجه به ماهیت ریزش‌های رگباری احتمال جاری شدن روان آب، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی وجود دارد.

وی توصیه کرد شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل خیر خودداری کنند.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به احتمال وقوع صاعقه افراد در زمان وقوع این پدیده باید از قرارگیری در ارتفاعات و فضای باز خودداری کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه در زمان بارش جاده‌های سیستان و بلوچستان لغزنده است رعایت حداکثری مقررات رانندگی توصیه می شود.

توفان شن در شمال سیستان و بلوچستان تکرار می شود

ملاشاهی اظهار داشت: پس از کاهش موقتی سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان مجدد از روز دوشنبه و سه شنبه بر شدت وزش این بادها افزوده می شود.

وی با اشاره به صدور اخطاریه جوی شماره ۱۲ اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: براساس خروج نقشه‌های پیش یابی و مدل های عددی از روز دوشنبه و سه شنبه وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال این استان بویژه زابل تشدید می شود که پیامد آن خیزش گرد و خاک در برخی نقاط منطقه خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: کاهش میزان دید افقی، غبار آلود شدن آسمان، کاهش کیفیت هوا و شعاع دید افقی به کمتر از هزار متر، اختلال در ناوگان حمل و نقل و بروز خسارت به سبب وزش باد از دیگر پیامدهای این پدیده مخاطره آمیز است.

وی ادامه داد: انتظار می رود روز پنجشنبه سرعت باد در شمال سیستان و بلوچستان به تدریج کاهش یابد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha