۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبر: 83437038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موکب داران قم در اربعین حسینی کارت شناسایی دریافت می‌کنند

قم – ایرنا – معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: موکب داران این استان در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین، به‌منظور سهولت کار و رفع مشکل‌ها و موانع اداری، از سوی استانداری قم کارت شناسایی دریافت می‌کنند.

یونس عالی پور روز چهارشنبه در سومین جلسه ستاد هماهنگی اربعین قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری تصریح کرد: برای تعرفه و شناخت بیشتر موکب‌ها، طی یک نامه رسمی توسط معاونت زائران استانداری، کپی اعتبارنامه و اسامی افراد فعال در موکب‌ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

وی با اشاره به آسیب شناسایی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در اربعین سال گذشته بیان داشت: هدف از تهیه کارت شناسایی برای موکب‌ها شناخت بهتر و کافی از آن‌هاست، و با این اقدام دستگاه‌های اجرایی باید تمام مشکل‌های موکب‌ها را رفع کنند.

معاون استاندار قم در ادامه با اشاره به اهمیت ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح که توسط سازمان حج و زیارت راه‌اندازی شده است، گفت: با توجه به اینکه سامانه دیگری برای این کار تعریف‌نشده، همه افرادی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند باید فقط از این طریق ثبت‌نام کنند.

عالی پور یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی بانک‌های کشور امسال برخلاف سال قبل دینار عراقی به‌جای کشور عراق در داخل کشور به زائران ارائه می‌شود، و تنها ملاک برای این اقدام نیز ثبت‌نام در سامانه مذکور می‌باشد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به محدودیت ناوگان اتوبوس‌رانی کشور، امسال برای اعزام زائران به عراق، سه قطب همدان، کرمانشاه و خرم‌آباد تعیین‌شده و هر یک از استان‌ها زیرمجموعه یکی از این سه شهر هستند و قم نیز زیرمجموعه همدان است.

حمید سالاری ادامه داد: با این برنامه‌ریزی انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود، امسال زائران باکیفیت بهتر و مشکلات کمتری در مسیر عتبات جابه‌جا شوند.

همچنین در این جلسه موضوع اسکان زائران خارجی به‌ویژه اتباع پاکستانی در مسجد مقدس جمکران تصویب و تاکید شد مصلای قدس قم تنها در صورت ضرورت به اسکان زائران خارجی اختصاص پیدا کند.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha