آموزش‌وپرورش آثار فاخر دانش‌آموزان هنرمند را به جشنواره‌ها معرفی کند

تهران- ایرنا- مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: آموزش و پرورش در برخی از زمینه ها مانند فیلم کوتاه، آثار فاخر تولید شده توسط دانش آموزان را به سایر جشنواره ها معرفی کند تا این آثار بهتر دیده شوند و دانش آموزان هنرمند برای تولید آثار بعدی خود حمایت شوند.

به گزارش روز دوشنبه آموزش و پرورش، سید صادق موسوی در مورد بهبود روند برگزاری جشنواره فرهنگی هنری در وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نباید دانش آموزان برگزیده در رشته های مختلف جشنواره فرهنگی و هنری را رها کند، بلکه باید با کمک سایر نهادها و ارگان‌ها این دانش آموزان با استعداد را تحت حمایت مالی و آموزشی خود قرار دهد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: آموزش و پرورش می‌تواند این دانش آموزان با استعداد در عرصه فیلم کوتاه را به انجمن سینمای جوانان ایران معرفی کند تا در فرآیند کشف استعداد از استعدادهای این دانش آموزان به صورت حرفه ای تر استفاده شود. 

موسوی در مورد اینکه جشنواره  فرهنگی و هنری تا چه حد می‌تواند در تربیت  و آینده شغلی دانش آموزان موثر باشد، گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان در سنی هستند که هرگونه رفتار و گفتار بر شخصیت آنها اثر می گذارد و آن ها علاوه بر اینکه نسبت به برخی از موضوعات حساسیت و آگاهی کافی دارند، جشنواره فرهنگی و هنری می تواند مشوق خوبی برای دانش آموزان باشد تا مهارت خود را در آینده به صورت حرفه ای ادامه دهند.

وی ادامه داد : البته ممکن است دانش آموزان در آینده از مهارت هایی که دارند به عنوان شغل اصلی خود استفاده نکنند، اما قطعاً در آینده و زندگی آنها تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران تصریح کرد: رشته های جشنواره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش بسیار متنوع است و در قسمت های ادبی، پژوهشی ،آوایی، هنرهای دستی و تجسمی، فیلم کوتاه، تئاتر و سایر رشته ها برگزار می شود که خود نشان دهنده تنوع رشته ها در این جشنواره است و کسانی که به صورت حرفه ای در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند اگر رها نشوند در آینده بسیار موفق خواهند بود.

وی تصریح کرد: می توان بخش هایی از این جشنواره را به صورت حرفه ای تر برگزار کرد و همان طور که می دانید آموزش و پرورش مخاطبان بسیاری دارد. شاید برگزاری اختتامیه برای هر کدام از رشته ها به صورت مجزا عملیاتی نباشد، اما آموزش و پرورش می‌تواند هر کدام از استان های کشور را به عنوان پایگاه یک رشته هنری تقویت کند.

موسوی ادامه داد: به طور مثال یک استان در اختتامیه بخش نمایش، استان دیگر اختتامیه بخش فیلم و به همین صورت استان های مختلف اختتامیه بخش‌های فرهنگی و هنری مختلف را برگزار کنند و استان هایی که به عنوان پایگاه یک رشته فرهنگی و هنری انتخاب می شوند در طول سال بر روی این رشته بیشتر سرمایه گذاری کنند و با چنین اقدامی در آینده شاهد خواهیم بود که قطب های فرهنگی و هنری متنوعی در استان ها ایجاد شده است.

وی یادآور شد: البته این طرح نیاز به مطالعه و نظرات کارشناسی کارشناسان آموزش و پرورش دارد و باید افراد اهل فن در آموزش و پرورش در مورد این موضوع نظر دهند، اما به نظر می رسد امکان ایجاد پایگاه های تخصصی با یک مسیر مطالعاتی صحیح در ادارات کل آموزش و پرورش استانها وجود دارد. 

سی و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور در بخش پسران با معرفی و تجلیل از نفرات برتر و برگزیده پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha