۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83444961
T T
۰ نفر
نویسنده قطری کشورهای خائن به آرمان فلسطین را "نو صهیونیست های عرب" خواند

تهران – ایرنا – ربیعه صباح الکواری کارشناس مسائل سیاسی قطر امروز (چهارشنبه) در مطلبی با عنوان " بیت المقدس غیر قابل فروش است " با انتقاد از تلاش برخی سران عرب برای دستیابی به توافق با رژیم صهیونیستی در قالب طرح معامله قرن، نوشت : کشورهای خائن به آرمان فلسطین نو صهیونیست های عربی هستند که به سمت تل آویو گام بر می دارند.

الکواری در گزارشی که روزنامه الشرق قطر منتشر کرد ، افزود: آرمان فلسطین ثابت و پا برجاست و خیانت برخی از کشورهای عربی به این آرمان موضوع تازه ای نیست و تاریخ جهان عرب سرشار از چنین خیانت هایی است. طرح معامله قرن دوام نخواهد آورد و ملت های با اخلاص سرزمین های اشغالی فلسطین را آزاد خواهند کرد.

وی افزود: فلسطین همچنان در صدر مسائل مورد اهتمام جهان عرب قرار دارد و علیرغم دشواری ها در خصوص قدس هیچ گونه امتیازی نخواهیم داد و عرب ها باید در این مورد هیچ شک و تردیدی نداشته باشند و به هیچ وجه نمی توان از آن عقب نشینی کرد.
الکواری اظهار داشت: برخی از کشورهای عربی به طور علنی و آشکار در صدد بهبود مناسبات خود با دشمن صهیونیست هستند و ما هم اکنون شاهد خیانت آنان به آرمان شماره یک جهان عرب هستیم و علیرغم وسوسه ها و چالش ها وفاداری ما به بیت المقدس تغییر نخواهد کرد.

وی ادامه داد: هر چند بسیاری از عرب ها در حال رواج دادن طرح موسوم به " معامله قرن" هستند اما در جهان عرب اکثریت همچنان به بزرگ ترین آرمان خود پایبندند و از جامعه بین الملل می خواهند تا با ملت فلسطین با انصاف برخورد کند زیرا جهان عرب به هیچ قیمتی حاضر به فروش سرزمین و شهر مقدس خویش نیست.

گزارش نویس روزنامه الشرق قطر از فلسطینیان به عنوان "صاحبان اصلی فلسطین" یاد کرده و می نویسند: صهیونیست ها این سرزمین را به سرقت برده اند.

وی "هر گونه تغییر در آرمان و حق مسلم فلسطینیان" را مردود شمرده و "توطئه چینی برخی از کشورهای عرب علیه آرمان فلسطین" را محکوم کرده و آن را همچون " لکه ننگی " دانست که در صدد ضربه زدن به ملت فلسطین است.  
الکواری از کشورهای خانن به آرمان فلسطین به عنوان " نو صهیونیست های عرب " نام برده و یادآور شد: این دسته از افراد در صدد تحمیل معامله قرن هستند و هم اکنون آشکارا شعار " نه به بیت المقدس و آرمان فلسطین و آری به صهیونیست ها " سر می دهند و برخی از آنان در راس فهرست دولت هایی قرار دارند که از 5 ژوئن 2017 کشور قطر را به محاصره  خود درآورده اند. برخی از کشورهای عرب هم اکنون در نهان هروله کنان به سمت صهیونیست ها گام برمی دارند.

الکواری در پایان گزارش خود تاکید کرد: ما همچنان فلسطین را آرمان خود می دانیم که مسیر آن غیرقابل تغییر است و هر کس به امت خود خیانت کند، سرنوشتش زباله دان تاریخ خواهد بود. ارزش های ما علیرغم چالش های فرارو ثابت و استوار است و نئو صهیونیست های عرب آخرین روزهای حیات خود را سپری می کنند زیرا ملت ها تا قیام قیامت شکست ناپذیر خواهند ماند.

طرح معامله قرن که در نشست بحرین تلاش شد تا رونمایی شود، تلاشی در جهت تبدیل موضوع فلسطین به یک برنامه اقتصادی بوده و تمامی ریشه های سیاسی بحران در خاورمیانه را نادیده گرفته است.

جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ در کنار جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی سه معمار اصلی این طرح هستند.

این طرح که تا کنون ناکام مانده، با مخالفت گروه ها و احزاب فلسطینی رو به رو شده و مقامات ارشد فلسطین آن را یکسری وعده غیرعملی می دانند و معتقدند که رژیم صهیونیستی باید به اشغالگری پایان ببخشند که این خود، نخستین پیش شرط رونق و آبادانی‌ است. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) که کنترل غزه را در دست دارد نیز در واکنش به این طرح، اعلام کرد: «فلسطین فروشی نیست.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha