۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83455265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدام وزارت خارجه آمریکا خشم فلسطینی ها را برانگیخت

تهران-ایرنا- اقدام سایت اینترنتی وزارت خارجه آمریکا به حذف صفحه مربوط به اراضی فلسطینی از فهرست مربوط به کشورهای این سایت باعث خشم فلسطینی ها شد.

خبرگزاری فرانسه امروز (چهارشنبه) گزارش داد: تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام جانبداری آمریکا از اسرائیل را تأیید می کند، اما این امر باعث نادیده گرفته شدن حقوق فلسطینی ها که همه کشورها با اجماع آن را به رسمیت می شناسند، نخواهد شد.

"صائب عریقات" دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در این باره گفت: حذف اصطلاح اراضی فلسطینی از سایت وزارت حارجه آمریکا در راستای گسترش شهرک سازی هایی صهیونیستی بوده و نادیده گرفتن حقیقت نمی تواند باعث انکار حقیقت فلسطین شود.

مسئولان دیگر فلسطینی نیز تلاش برای حذف نام سرزمین های فلسطینی از اسناد آمریکایی را برآورده کردن خواست "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش اعظمی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی دانستند.

شبکه ۷ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از حذف نام تشکیلات خودگردان از فهرست مناطق خاورمیانه سایت اینترنتی وزارت خارجه آمریکا خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا در این فهرست برای تعریف فلسطین از "سرزمین های فلسطینی" استفاده می کرد که آن را به "سرزمین های تشکیلات خودگردان" تغییر داده بود و در نهایت حذف کرد.

از سوی دیگر یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این تغییر به علت یک بروز رسانی در سایت اینترنتی این وزارتخانه است و تغییری در سیاست های این وزارتخانه بوجود نیامده، اما وی در عین حال اشاره ای نکرده که آیا در سایت جدید مدخلی مستقل برای اراضی فلسطینی اختصاص داده خواهد شد یا خیر؟.

"دن شاپیرو" سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی در دولت باراک اوباما این اقدام وزارت خارجه آمریکا را دیوانگی و جنون دانست.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید در جانبداری از رژیماسرائیل و نتانیاهو اقداماتی متعددی انجام داده که مهم ترین آنها به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، الحاق جولان اشغالی سوریه به این رژیم و قطع کمک های آژانس بین المللی امداد و کاریابی پناهجویان فلسطینی (آنروا) است.

به دنبال این اقدامات جانبدارانه آمریکا، تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که واشنگتن میانجی بی طرف در عملیات صلح نخواهد بود و ابتکار عمل ترامپ برای سازش میان فلسطین و اسرائیل را رد می کند و نشست مربوط به معامله قرن در بحرین را تحریم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha