تراز تجاری آبزی پروری ایران به ۴۵۶ میلیون دلار رسید

شهرکرد- ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، تراز تجاری آبزی پروری کشور در یک سال اخیر را ۴۵۶ میلیون دلار اعلام کرد و گفت : اکنون میزان تولید محصولات آبزی پروری کشور از میزان تعهد تعیین شده در برنامه ششم فراتر است.

نبی الله خون‌ میرزایی روز پنجشنبه حاشیه سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به چهارمحال و بختیاری در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ، از تولید ۴۸۰ هزار تن محصولات آبزی در قالب ماهیان سردابی ، گرمابی ، میگو، و ماهی خاویاری در طول سال اخیر خبر داد و افزود : از این میزان تولیدات ۱۴۳ هزار تن به خارج از کشور صادر شده است.

وی، ارزش صادرات محصولات آبزیی پروری کشور در سال گذشته را ۵۲۷ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: بدلیل  وجود آب شیرین و مستعد و متنوع بودن آب و هوای کشور، کیفیت محصولات آبزی کشور در منطقه و دنیا منحصر به فرد و مشتری پسند است. 

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، بخش عمده تولید ماهیان سردآبی کشور را در استان های چهارمحال و بختیاری ، لرستان ، گلستان و خوزستان اعلام کرد و افزود: با بروز پدیده سیلاب در فصل بهار امسال، خسارت سنگینی به بخش شیلات و آبزیان مناطق یاد شده وارد شده است.

خون میرزایی، با اشاره به  شناسایی، مستندسازی و بارگذاری مزارع پرورش ماهی خسارت دیده ناشی از سیل ویرانگر بهار امسال در سطح کشور ، تاکید کرد: بخشی از خسارت بهره برداران بخش آبزی پروری کشور به صورت بلاعوض و بخشی نیز به تناسب خسارت و منطقه بصورت تسهیلات بانکی در حال پرداخت است . 

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در زمان حاضر ۲۳۰ میلیون تن تولیدات شیلاتی در کشور وجود دارد که از این میزان ۶۰ درصد آبزی پروری و ۴۰ درصد صید و صیادی است.

به گفته وی ، استان چهارمحال و بختیاری به عنوان بزرگترین قطب پرورش ماهی سردابی کشور  سالانه بیش از ۲۴ هزارتن ماهی قزل آلا تولید  رتبه نخست تولید این  ماده پروتئینی را دارد.

وی ، تکمیل زنجیزه تولید ماهی سردابی در این استان ابراز رضایت کرد و افزود: با تمهیدات دولت ، تکثیر، تولید، فرآوری و بسته بندی محصول ماهی سردابی در این استان در حال انجام است .

به گزارش ایرنا،  معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به منظور شرکت در افتتاح بزرگترین مجتمع تولید خوراک میگو کشور  و شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه به همراه  محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به  چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

۶۱۹۹ /۲۰۹۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha