جانشین مدیریت حج و زیارت هرمزگان گفت: زائران برای دریافت کارت شناسایی، بیمه و تامین ارز مورد نیاز سفر اربعین باید در سامانه سماح ثبتنام کنند.
سجاد قادری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: متقاضیان برای نام نویسی آیین پیاده روی اربعین میتوانند به دفترهای زیارتی و سامانه سماح مراجعه و پس از ثبت اطلاعات خود کارت شناسایی و بیمه را دریافت کنند.
وی بین داشت: باید کارت شناسایی و بیمه هنگام خروج از مرز همراه زائران باشد.
این مسوول اظهار داشت: هزینه مصوب ستاد مرکزی اربعین برای خدمات درمانی و بیمه هر زائر ۲۵۰ هزار ریال است که به صورت آنلاین پرداخت میشود.
قادری یادآور شد:امسال روادید عراق برای زائران ایرانی حذف شده و نیاز به تحویل مدارک به دفترهای زیارتی نیست، اما برای شرکت درآیین اربعین و خروج از کشور باید در سامانه سماح نام نویسی کنند.
وی گفت: زائران از دهم محرم تا سی ام صفر (برابر با ۱۹ شهریور تا ۷ آبان) بدون نیاز به دریافت روادید و به شرط ثبت نام در سامانه «سماح» همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین امام حسین (ع) وارد کشور عراق میشوند.
۷۱۹۵/۶۰۴۸
نظر شما