۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 83452212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ری شهری: روز مباهله در جامعه ما جدی گرفته نمی‌شود

۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83452212
ری شهری: روز مباهله در جامعه ما جدی گرفته نمی‌شود

شهرری- ایرنا- تولیت آستان مقدس عبدالعظیم(ع) گفت: ۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله پیامبر اسلام(ص) و روز حقانیت مسلمانان است که در جامعه ما جدی گرفته نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، "مباهله" درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند.

حجت الاسلام محمدمحمدی‌ ری‌شهری روز دوشنبه در ویژه برنامه گرامیداشت روز مباهله در تالار شیخ صدوق آستان عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: روز مباهله پیامبر اسلام (ص) از وقایع مهم تاریخ است که به اثبات حقانیت شیعه می‌پردازد، روزی است که آیه‌ تطهیر و حاتم‌بخشی حضرت علی(ع) در این روز نازل شده است.

وی تصریح کرد: آن‌طوری که باید این روز در جامعه ما شکل نگرفته و تمامی کسانی که در خدمت اهل بیت هستند، باید در ترویج و شناساندن این روز به مسلمانان نقش داشته باشند.

ری شهری مراحل مناظره، مباهله و جنگ را به ترتیب از اصول ارتباطی کشورها و افراد بیان کرد و گفت: بعد از نتیجه نگرفتن در مناظره، باید وارد مرحله مباهله شد و بعد از آن چاره‌ای جز جنگ نیست.

وی گفت: مباهله در صورت اختلاف بین دو شخص و واگذار کردن امر به خداوند است که ائمه و بزرگان زیادی دشمنان خود را بعد از مناظره به خداوند واگذار کردند و استدلالشان را اثبات کردند.

به گزارش ایرنا، مباهله در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام(ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند. با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار خودداری کردند.

واقعه مباهله در ۲۴ ذی‌الحجه سال نهم هجری روی داد و آیه ۶۱ سوره آل عمران به آن اشاره دارد و این واقعه در منابع شیعه و اهل سنت آمده است.

۶۰۰۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha