۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵
کد خبر: 83454451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدوین سند توسعه آموزش‌های مهارتی با رویکرد محلی در کردستان کلید خورد 
عکس آرشیوی است

سنندج - ایرنا - تدوین سند توسعه آموزش‌های مهارتی با رویکرد محلی و منطقه ای با حضور ۱۵ دستگاه اجرایی در سطح این استان در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان کلید خورد.

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در جلسه روز سه‌شنبه آغاز به کار تدوین این طرح گفت: این سند به دنبال شناسایی وضعیت موجود استان و تدوین برنامه ای سه ساله در زمینه مهارت‌ها بوده تا به واسطه آن مسیر مهارت‌آموزی در فرآیندی منسجم تا سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی و اجرایی شود.

مهران کلامی افزود: آموزش نیروی انسانی ماهر، فاکتور اول توسعه و یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که در عین حال باید توجه داشت که سرمایه‌گذاری بر روی آموزش بطور معمول زمان‌بر و هزینه‌بر است.

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان اضافه کرد: برنامه توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای استان باید با نیازهای محلی و منطقه ای استان منطبق باشد و با شناخت کامل از ویژگی‌های بازار کار حال و با نگاه به آینده تدوین شود که برای تدوین سندی کاربردی در این حوزه نیاز به تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط  است.

کلامی با اشاره به محتوی سند توسعه استان اظهار داشت: در این سند ۲ موضوع عمده مطرح شده که ابتدا این‌که اسناد بالادستی از جمله سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران،   سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، نقشه جامع علمی کشور و سند برنامه‌های تحول مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور چه دلالت‌هایی برای تدوین سند استانی توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دارد.

وی تاکید کرد: دوم این‌که نیازهای بازار کار برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان چیست و از چه اولویت‌هایی برخوردار است.

کلامی یادآور شد: اگر بتوانیم با گردآوری آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت کنونی استان به این دو موضوع به خوبی بپردازیم شاهد تحولی عظیم در توانمند سازی نیروی انسانی متقاضی ورود به بازار کار در سطح استان خواهیم بود که نتیجه این اقدام رسیدن به اشتغال مولد و پایدار است.

 در حال حاضر ۱۳۴ آموزشگاه فنی و حرفه ای خصوصی در این استان مجوز فعالیت دارند که ۶۸۴ مربی در آنها مشغول به کار هستند.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha