۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۶
کد خبر: 83291364
T T
۰ نفر
سند مهارت آموزی استان های كشور تدوین می شود

اردبیل - ایرنا - معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور اعلام كرد كه با همكاری استانداری ها سند مهارت آموزی كشور تدوین می شود.

به گزارش ایرنا ، سلیمان پاك سرشت روز پنجشنبه در جلسه كارگروه اشتغال و مهارت استان اردبیل گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای آمادگی دارد این اسناد را با مدیریت عالی استانداری ها و دستگاه های دخیل در آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای از جمله مراكز دانشگاهی، آموزش و پرورش و متقاضیان مهارت ها و فنون خاص تدوین كند.
وی بیان كرد: هر منطقه ای كشور نیازهای خاصی مهارتی و فنی و حرفه ای دارد و باید این نیازها در استان ها شناسایی شده و سند آموزش های مهارتی در خود استان ها برای اجرا در سال های آینده تدوین شود.
وی بیان كرد: سند آموزش های مهارتی تاكنون در استان های گیلان، ایلام و فارس نهایی شده و در استان اردبیل نیز این اقدام با مشاركت دستگاه های مرتبط و مراكز آموزشی دانشگاهی و سازمان فنی و حرفه ای دنبال می شود.
پاك سرشت اضافه كرد: با تدوین این سندها، امر آموزش های فنمی و حرفه ای در استان ها به شكل همگرا و بر محور نیازهای توسعه هر استان تدوین شده اجرای آن به نتایج ملموس ترین منجر خواهد شد.
وی بیان كرد: با اجرای سندهای آموزش فنی و حرفه ای در استان ها، نظام عرضه و تقاضای آموزش های مهارتی منطقی تر شده و از بیش آموزشی كه موجب اتلاف منابع می شود، جلوگیری خواهد شد.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور همچنین با تاكید بر آموزش بر مبنای صلاحیت حرفه ای در كشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در نظر دارد كه نظام صلاحیت حرفه ای را نیز تدوین كند.
وی همچنین از عزم سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور بر آموزش های فنی و حرفه رای دوگانه در مراكز آموزشی مهارتی و دانشگاهی خبر داد و افزود: این سازمان آموزش مهارتی در نظر دارد تا نظام آموزشی خود را به سمت آموزش های اثربخش و تربیت نیروی انسانی مولد و توانمند متناسب با نیاز بازار هدایت كند.
پاك سرشت از استاندار اردبیل خواست تا 2 حوزه اولویت دار این منطقه را برای تدوین سند مهارت آموزی استان و اقدام مشترك به سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور معرفی كند.
به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به نیاز استان برای آموزش های مهارتی و تخصصی در بازار كار به خصوص در حوزه صنعت گفت: باید در این زمینه از توان و تخصص و امكانات سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده كنیم.
اكبر بهنامجو نیروی انسانی توانمند، باانگیزه و با كارآیی بالا را از مزیت های استان اردبیل بر شمرد و افزود: راندمان كاری نیروی انسانی در استان اردبیل بیشتر از سایر نقاط كشور است.
وی همچنین بر جلوگیری از موازی كاری در امور آموزش های مهارتی و تشكیل شورای مهارت استان اردبیل تاكید كرد.
قاسم رحیمی مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی اعلام كرد: استان اردبیل 25 مركز آموزش فنی و حرفه ای دارد كه در این مراكز با مربیگری 318 نفر و 14 هزار نفر در 572 رشته تخصصی آموزش های فنی و حرفه ای را در یك سال گذشته فرا گرفته اند.
وی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت ارائه تسهیلات اشتغالزا در استان اردبیل بیان كرد: 20 درصد مراجعان به مراكز آموزش فنی و حرفه ای استان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور كه به منظور شركت در برنامه های مربوط به هفته كار و كارگر به استان اردبیل سفر كرده ، در ادامه، سای آموزشی امدادگر و زمین چمن مصنوعی ورزشگاه كارگران اردبیل را افتتاح كرده و در همایش بزرگ جامعه كارگری استان اردبیل شركت كرد.
1905/ 1257