۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 2784
کد خبر: 83455785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمام خدمات مالیاتی به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، تمام خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شده و نیازی به مراجعه حضوری مودیان نیست.

میرحیدر رضوی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه ساختمان شماره ۲ اداره کل امور مالیاتی استان زنجان اظهار داشت: تمام گواهی‌ها و استعلام بانک‌ها و اتحادیه‌ها به صورت الکترونیکی بوده و در سال گذشته، ۲ هزار و ۵۳۸ گواهی الکترونیکی صادر شده است.

وی افزود: اظهارنامه‌های دریافتی و صدور اظهارنامه‌های ارزش افزوده نیز به صورت الکترونیکی بوده و مودیان می‌توانند با دریافت حساب کاربری و رمز عبور، پرونده مالیاتی خود را مشاهده کنند و برای پرداخت مالیات، نیازی به صدور فیش نیست.

رضوی گفت: در سال ۹۷ پس از ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری از سامانه یکپارچه مالیاتی، جمع‌آوری تمام منابع و مستندات با هدف تمرکز و یکپارچه‌سازی در سیستم در دستور کار قرار گرفت و اجرای این طرح به مدت چهار ماه طول کشید.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه در اواخر دی سال گذشته، چهار کد محدوده شمال غربی زنجان تفکیک و جداسازی شد، خاطرنشان کرد: همزمان با این اقدام، ساختمان شماره ۲ نیز به اتمام رسید و از ابتدای بهمن سال گذشته، چهار کد مالیاتی در ساختمان جدید و یک کد نیز در ساختمان شماره یک مستقر شد.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری تمام منابع مالیاتی در سطح استان، رضایتمندی مودیان و تسریع در انجام امور  را در پی داشت زیرا قبل از اجرای طرح با وضعیت استقرار کدهای مالیاتی، پاسخگویی به استعلام مودیان سخت بود اما امروز تمام مودیان به راحتی برای امور اداری و پاسخگویی ساده‌تر به روسای گروه‌های مالیاتی خود مراجعه می‌کنند.

رضوی اظهار داشت: مجموعه امور مالیاتی استان زنجان با ۱۱ ساختمان در هشت شهرستان و با ۴۶۲ نیروی انسانی در راستای تامین منابع مالیاتی مصوب، تلاش می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در شرایط جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم و در سالی که به نام «رونق تولید» مزین شده، آینده کشور برای عبور از این شرایط سخت در سایه تلاش و کوشش رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: هر ریالی که امروز به خزانه دولت اضافه شود مانند گلوله‌ای است که به قلب دشمن شلیک شده و در مقابل جنگ آن می‌ایستد.

برای بهینه‌سازی ساختمان‌های اداری از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز گفت: اگر فضاهای اداری را بازنگری کنیم شاید نیمی از آن‌ها نیاز به بازطراحی و مقاوم‌سازی داشته باشند اما محدودیت اعتبارات این اجازه را نمی‌دهد و برای بهینه‌سازی ساختمان‌های اداری در جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم می‌توان از ظرفیت‌های قانونی استفاده کرد.

مسعود بیات‌منش اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، متولی ساماندهی فضاهای اداری است و اداره کل راه و شهرسازی نیز به عنوان تامین‌کننده زمین و مجری ساخت واحدهای فنی دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: از سوی دیگر نوسازی بافت‌های فرسوده نیز بر عهده این اداره کل سپرده شده که بر این اساس، کارگروه مولدسازی قانون بودجه تشکیل شده تا از ظرفیت قوانین برای بهینه‌سازی استفاده کنیم.

بیات‌منش با بیان اینکه ۳۵ پروژه ساختمان دولتی استان یا در دست مطالعه بوده و یا نیمه‌تمام هستند، خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه‌ها ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تنها ۶.۵ میلیارد تومان برای تکمیل این ساختمان‌ها مصوب شده است.

وی تصریح کرد: فضاهای مازاد اداری و زمین‌های مازاد و باارزش دولتی باید شناسایی شده و از طریق کارگروه مولدسازی جهت تغییر کاربری و ارزش‌گذاری به کمیسیون ماده پنج ارجاع داده شود.

بیات‌منش ابراز کرد: با توجه به اینکه مبالغ حاصل از فروش زمین‌ها به حساب خزانه واریز شده و به استان‌ها برنمی‌گردد لذا می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های کارگروه مولدسازی و تعمیم ارزش افزوده آن به بافت فرسوده و تکمیل این ساختمان‌ها، تکامیل این پروژه‌ها را با منابع حاصل از مولدسازی ادامه داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرارداد ساختمان شماره ۲ امور مالیاتی زنجان در سال ۹۴ منعقد و عملیات اجرایی آن در سال ۹۵ آغاز و در قالب سه قرارداد پیمانکاری، الحاقی به اصلی و محوطه‌سازی ساخته شد.

وی اظهار داشت: تمام هزینه‌های این پروژه از سوی امور مالیاتی استان و از طریق منابع ملی تامین شده و در مجموع ۱۱ میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه شده است.

بیات‌منش افزود: این ساختمان در پنج طبقه و با زیربنایی بالغ بر ۲ هزار و ۹۰۰ مترمربع ساخته شده و دارای نمای مطلوب و به‌روز از بابت سیما و منظر شهری بوده و تمام آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های فنی در این پروژه رعایت شده است.

وی محدودیت اعتبار را چالش بزرگی در پروژه‌های دولتی خواند و گفت: با وجود اینکه ۱.۵ میلیارد تومان مطالبات داریم اما یکی از حُسن‌های پروژه این بود که از جهت اعتبار، مشکلی نداشتیم و حمایت مالی خوبی انجام شد.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha