۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 982
کد خبر: 83456703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«خودمراقبتی و سلامت»

۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۲۸
کد خبر: 83456703
«خودمراقبتی و سلامت»

اراک - ایرنا - «خود مراقبتی و سلامت» عنوان کتابی است که توسط تیم 14 نفره نویسندگان دانشگاه علوم پزشکی اراک و بهزیستی استان مرکزی به صورت مشترک تیمی رشته تحریر درآمده است.

این کتاب ۱۲۴ صفحه ای به صورت رنگی و مصور  با هدف تامین خوراک لازم برای مرابیان مهدهای کودک در اموزش خودمراقبتی سلامت کودکان ۳ تا ۶ سال نوشته شده است.

شمارگان  این کتاب ۱۰۰۰ نسخه است که در سال ۱۳۹۴ با قیمت هر جلد ۵۰ هزار ریال توسط نشر مهر کتیبه اراک منتشر شده است.

لزوم رعایت بهداشت فردی، آشنایی با اهمیت شستشوی مستمر دست ها، بهداشت دهان و دندان و پیامدهای رعایت نکردن آن، آشنایی با اصول تغذیه سالم، حذف عادات و رفتارهای غلظ تغذیه ای، تنقلات سالم، اهمیت خوردن صبحانه، فست فودها قاتل سلامت، پیشگیری از حوادث ترافیکی و پیش نیازهای مراقبت در حین حوادث، اهمیت خواب به موقع، نظم و انضباط  رکن سلامت، مولفه های کنترل خشم، زیان های بازی های خشن، آموزش جنسی و اما و اگرهای آن، اهمیت پیشگیری از بیماری های واگیر ، وزرش دوست کودکان، دوری از ظروف یک بار مصرف و نه به پسماند از جمله سرفصل های این کتاب آموزشی است.

در مقدمه این کتاب عنوان شده که بیماری های غیرواگیر بزرگترین تهدید سلامت در کشور است که سرمایه های انسانی و مالی زیادی را می بلعد و اصلاح الگوی زیست از سن کودکی بهترین ابزار برای مقابله با این تهدید است.

کودکان در زندگی برای حفظ سلامت نیازمند مهارت های خودمراقبتی هستند که در سطوح فردی، خانوادگی، محیطی و اجتماعی باید نهادینه شود و شاه کلید این مهم تکیه بر آموزش هدفمند است.

در فصول این کتاب تلاش شده با روش های خلاق و جذاب پیام های خودمراقبتی ارایه شود تا مربیان بتوانند در سطح مهدهای کودک به عنوان یکی از ابزارهای آموزشی از آن بهره ببرند.

نادیا مشایخی، ناهید شراهی، آزیتا محسن نژاد، نجم السادات شریفی موسوی، مهین عظیمی، عشرت السادات موسوی، زهرا زری مقدم، نسرین یادگاری، پری میرشفیعی، شهلا نظری، سوسن خدام، فضیله درد شیخ ترکمانی ، مهدیه حمیدی و مژگان میرشفیعی  اعضای تیم  نویسندگان این کتاب هستند.

۶۰۱۳/