۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83456712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۷ درصدی حجم مبادلات تجارت خارجی در کردستان

۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 83456712
کاهش ۷ درصدی حجم مبادلات تجارت خارجی در کردستان
عکس آرشیوی است

سنندج - ایرنا - حجم مبادلات تجارت خارجی که شامل صادرات مستقیم، صادرات سایر گمرکات، واردات و ترانزیت است طی چهار ماهه ابتدای امسال در کردستان از لحاظ ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش یافته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان صادرات انجام شده طی این مدت در استان ۴۰۸ هزار تُن به ارزش ۲۳۳ میلیون دلار بوده است.

محمدبختیار خلیقی اضافه کرد: میزان صادرات انجام شده در این چهار ماه نیز در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۰ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی میزان انجام صادرات سایر گمرکات از طریق گمرک‌های بانه و باشماق را ۲۸۷ هزار تُن به ارزش ۱۸۳ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: صادرات سایر گمرکات از لحاظ وزنی ۹ درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری چهار درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در این چهار ماه ۸ هزار تُن کالا به ارزش ۱۲ میلیون دلار هم وارد کشور شده که از نظر وزنی ۱۰۵ درصد رشد و از لحاظ ارزش دلاری هم ۳۱ درصد کاهش یافت.

خلیقی یادآور شد: ۵۵۴ هزار تُن کالا به ارزش یک میلیون و ۴۳۴ هزار دلار در این مدت ترانزیت شده که این میزان نسبت به چهار ماهه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۵ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: کل مبادلات تجارت خارجی انجام شده در چهار ماهه امسال یک هزار و ۲۵۶ تٌن به ارزش یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۹ درصد و به لحاظ ارزشی هم ۷ درصد کاهش یافته است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.
گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.
گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha