۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۱۴
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 83458174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در اتاق استاندار گلستان به روی سرمایه گذاران همواره باز است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت که درِ اتاق تمام مدیران استان همواره برای سرمایه گذاران باز است و برای شتاب گرفتن توسعه پایدار این خطه دست همه صاحبان سرمایه را به گرمی می فشاریم.

به گزارش ایرنا هادی حق شناس به مناسبت هفته دولت در جمع نمازگزاران جمعه گرگان و با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: گلستان در تولید بیشتر محصولات کشاورزی رتبه های تک رقمی کشور را دارد که باید برای فرآوری و ارزش افزوده آن با هدف ایجاد فرصت جدید شغلی پایدار، سرمایه های بیشتری جذب شود. 

وی گفت: مجموع اعتبارات عمرانی استانی و ملی گلستان در یک سال مالی حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال و تخصیص آن در خوش بینانه ترین حالت ۶۰ تا ۷۰ درصد است و این رقم نمی تواند توسعه ایجاد کند بنابراین باید منابع بخش خصوصی هم جذب شود. 

استاندار، ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون در گنبدکاووس را یکی از طرح های زیر بنایی شتابان در توسعه پایدار گلستان برشمرد و افزود: طی مدت کوتاه حضورم در استان دیدارهایی از جمله با رییس مجلس شورای اسلامی به منظور شتاب در تصویب آن در مجلس داشتیم چون معتقدم اینچه برون مرزی بی نظیر برای توسعه بازرگانی کشور است.

حق شناس تاکید کرد که باید از مرز اینچه برون متناسب با ظرفیت آن استفاده شود و تصویب منطقه آزاد اینچه برون از سوی مجلس شورای اسلامی یکی از راهکارها است.

به گفته وی اکنون بطور میانگین روزانه ۲۰ تا ۵۰ دستگاه کامیون بار و ۲۵۰ تا ۳۰۰ مسافر از مرز اینچه برون جابجا می شود که رقم زیادی نیست.

مرز اینچه برون از توابع گنبد در  ۸۰ کیلومتری شمال شرق گرگان مرکز گلستان، ارتباط جاده ای و ریلی با ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه و حتی کشور چین را برقرار کرده هرچند ظرفیت آن هنوز کامل نشده است.

استاندار گلستان همچنین به تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد نرماب مینودشت واقع در شرق استان اشاره کرد و افزود: این اعتبار طی مذاکره با معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اختصاص یافت و امیدواریم با جذب آن امسال مخزن این سد که نقش بسزایی در تامین آب شرب و مقابله با جاری شدن سیلاب دارد، بهره برداری شود.

سد نرماب مینودشت هم اکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای از طرح های ملی وزارت نیرو با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۱ بر روی سه رودخانه نرماب، چهل چای و خرمارود شهرستان مینودشت آغاز شد.

این سد مخزنی که از نوع خاکی همگن به ارتفاع ۶۰ متر و حجم مخزن ۱۱۵ میلیون متر مکعب آب است با هدف کنترل و ذخیره سیلاب، توسعه و بهبود کشاورزی در زمین های زیرپوشش، استفاده صحیح از منابع آب زیر زمینی و تلفیق آن با آب سطحی، تامین آب شرب و کشاورزی منطقه، توسعه صنعت گردشگری و تولید برق در حال ساخت است.

استاندار گلستان همچنین گزارشی از طرح های اجرا شده هفته دولت امسال با رقم اعتباری  ۱۸۸۶ میلیارد تومان و ایجاد ۲ هزار و ۸۱۸ فرصت شغلی ارایه داد و گفت: این در حالیست که پارسال اعتبارات پروژه های هفته دولت ۹۴۰ میلیارد تومان بود.

حق شناس ارزش ریالی پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی گلستان در هفته دولت امسال را ۹ برابر ارزش پروژه های هفته دولت در سال ۹۲ عنوان کرد.

وی همچنین گزارشی از وضعیت خدمات رسانی به سیل زدگان و نیز مشکل خلیج رو به خشکی گرگان ارایه کرد.

استان مرزی گلستان افزون بر یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha