۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۵۹
کد خبر: 83462121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در تربت حیدریه ساماندهی می شوند

تربت حیدریه- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه از شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای این طرح از جمله برنامه های اولویت‌دار اتاق اصناف این شهرستان در سال کنونی است.

مهدی عباس پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تشکیل ستاد ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب در این شهرستان خبر داد و افزود: واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب با همکاری واحد بازرسی و نظارت اصناف و اتحادیه و دایره نظارت بر اماکن عمومی شناسایی و تعیین تکلیف می شوند.

وی با اشاره به آمار بالای تخلف توسط واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب از جمله گرانفروشی و صادر نکردن فاکتور ادامه داد: همکاری مشترک اتحادیه، اتاق اصناف، دایره نظارت بر اماکن عمومی با ادارات و کمیسیون نظارت شهرستان در حسن اجرای قانون نظام صنفی به ویژه ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب بسیار حایز اهمیت است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در اولویت کاری بازرسان اتاق اصناف قرار گرفته که این واحدها پس از شناسایی شدن برگه های اخطاریه دریافت خواهند کرد و به متصدیانشان ۱۵ روز مهلت داده می شود تا با مراجعه به اتحادیه مربوطه، نسبت به دریافت پروانه کسب واحد صنفی خود اقدام کنند.

عباس پور افزود: بر اساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی، واحدهای صنفی بدون پروانه کسب باید به اداره نظارت بر اماکن عمومی معرفی شوند و می توان با هماهنگی بازرسان واحد بازرسی و نظارت اصناف، این گونه واحدها را مهر و موم کرد.

وی همچنین از ‌آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید و ایام محرم خبر داد و گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و ایام بازگشایی مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و آغاز سال تحصیلی جدید، تقاضا برای خرید اقلام مورد نیاز این ایام از جمله مواد پروتئینی و حبوبات و همچنین نوشت افزار، کیف، کفش و سایر ملزومات تحصیلی افزایش می یابد که باید در این موارد نظارت ها تشدید شود.

عباسپور، هدف از اجرای طرح نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی را تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و جلوگیری از برخی تخلفات احتمالی ذکر کرد و افزود: اقشار مختلف مردم می توانند هرگونه تخلف واحدهای صنفی را از طریق تماس با شماره تلفن گویای ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند تا در کمترین زمان به آنها رسیدگی شود.

هشت هزار و ۲۱۶ واحد صنفی در قالب ۴۷ اتحادیه تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی در تربت حیدریه مشغول فعالیت هستند که از این تعداد هزار و ۸۰۰ واحد فاقد پروانه کسبند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

۷۰۷۹/۱۹۲۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha