۲۰ هزار فرصت شغلی در قشم ایجاد می شود

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۲۴
کد خبر: 83465669
۲۰ هزار فرصت شغلی در قشم ایجاد می شود

قشم - ایرنا - سازمان منطقه آزاد قشم سال گذشته ۱۳ هزار شغل ایجاد کرد و امسال برای ایجاد ۲۰ هزار شغل هدف گذاری کرده‌است.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شامگاه چهارشنبه در پایان سفر یک روزه دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی کشوربه قشم، در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون یک هزار و ۳۸۳ شغل ایجاد شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال هدف تعیین شده محقق شود.

حمیدرضا مومنی افزود: قشم در همه ابعاد در حال رشد است و به خصوص در حوزه توانمندسازی جامعه محلی گام های بلندی برداشته شده‌است.

وی ادامه داد: این سیاست ها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری در حوزه رونق تولید اتخاذ شده است که با وجود تحریم ها مسیر روشنی در پیش رو قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: قشم تا سال آینده به قطب دخانیات کشور تبدیل می‌شود و با تامین بخشی از نیاز کشور از قاچاق این کالا به کشور جلوگیری شود.

وی افزود: هم اکنون در روستاها ۷۸ اقامتگاه بوم‌گردی در حال فعالیت است که باعث تولید ثروت در این مناطق شده، به صوری که مهاجرت معکوس به روستاها مشاهده می‌شود.

مومنی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی باید با بسته بندی محصولات و ایجاد برند در بازارهای داخلی و خارجی حضور پیدا کرد تا زمینه رونق آن فراهم شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

۷۵۰۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha