۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۰۱
کد خبر: 83467488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۰۱
کد خبر: 83467488
مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- بازدید رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تاسیسات نفتی ، تخصیص ۲۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی، آغاز مرحله شش و ۷ گازرسانی به بندرعباس، کاهش شمار زندانیان مهریه ، انتخاب رییس شورای شهر بندرعباس، امضای تفاهمنامه میان وزارت جهاد کشاورزی و استانداری از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان در هفته گذشته (۹ تا ۱۵ شهریورماه) شاهد اخبار و رخدادهای مختلفی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بود که در این گزارش برخی از مهمترین این اخبار و رخدادها مرور می شود.

اقتصادی

امسال افزون بر دو هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در استان هرمزگان اختصاص یافته است.

استاندار هرمزگان چهارشنبه هفته گذشته در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: با توجه به اینکه این تسهیلات به تازگی ابلاغ شده، با تکمیل پرونده های متقاضیان، این تسهیلات ارزان قیمت در راستای اشتغالزایی از نیمه دوم سال جاری پرداخت می شود.

فریدون همتی بیان داشت: جهت تسریع در پرداخت این تسهیلات، مجموعه‌ای از ضمانت ها احصا می‌شوند، تا هر یک از متقاضیان متناسب با شرایط خود بتوانند آن ضمانت را در اختیار بانک قرار داده و تسهیلات را به سرعت دریافت کنند.

عملیات اجرایی مرحله‌های ۶ و ۷ گازرسانی شهر بندرعباس با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور استاندارهرمزگان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با اجرای این ۲ طرح ۴۰ هزار خانوار در شهر بندرعباس از نعمت گازشهری برخوردار می‌شوند.

فواد حمزوی افزود: طرح‌های ۶و ۷ گازرسانی شهر بندرعباس از بلوار دانشگاه تا کوی آیت‌الله غفاری را دربرمی‌گیرد و حدود ۲۲۵ کیلومتر خط تغذیه و توزیع خواهیم داشت.

با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان و تلاش های استکبار در جنگ اقتصادی با کشور، صادرات غیرنفتی از بزرگترین بندر تجاری ایران ۱۵ درصد افزایش یافت.

براساس آمارهای اعلام شده در هفته گذشته از سوی مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی ، از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ۱۶ میلیون تن کالای غیرنفتی از طریق بندر شهید رجایی صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد داشته است.

۱۴ تعاونی برتر هرمزگان در چهاردهمین دوره معرفی تعاونی های برتر استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

این تعاونی‌ها در گرایش‌های کشاورزی، صنعت، تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، خدمات، حمل و نقل، اعتبار، زنان، دهیاری و صنایع دستی هستند و علاوه بر تعاونی‌های برتر ۷ تعاونی شایسته تقدیر نیز تقدیر شدند.

استان هرمزگان دارای ۲هزارو۸۶۶ تعاونی فعال در بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت است.

افزون بر ۷۰۰ طرح سرمایه گذاری با اعتباری افزون بر پنج هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در مناطق مختلف هرمزگان در حال اجرا است.

پیش بینی اشتغالزایی این طرح ها ایجاد بیش از ۱۴ هزار شغل در هرمزگان است که تحقق این مهم نوید بخش روزهای خوبی برای این استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان روز سه شنبه هفته گذشته در نشست با رییس و کارکنان اتاق تعاون هرمزگان ضمن گرامیداشت هفته تعاون اظهار داشت: مجموعه اتاق تعاون استان عملکرد خوبی دارد و در موضوع فعال نمودن میز قطر فعالیت خوبی داشته است.

ایرج حیدری بیان داشت: فلسفه وجود تعاونی ها حذف واسطه ها ، کار مشارکتی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است و اتاق تعاون باید با جدیت ماموریت های محوله را با رفع موانع پیش رو دنبال کند.

شنبه هفته گذشته تفاهم نامه ساخت و بهره برداری شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد میناب توسط فریدون همتی استاندار هرمزگان و علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی امضا شد.

استاندار هرمزگان در این خصوص گفت: براساس این تفاهم نامه، تامین اعتبار انجام عملیات اجرایی پروژه ساخت و بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد میناب، شامل شبکه فرعی، آبیاری تحت فشار و اصلاح باغات به میزان ۱۱ هزار هکتار انجام می شود.

فریدون همتی اظهار داشت: مبلغ کل اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان سه شنبه شب هفته گذشته در آیین چهاردهمین دوره معرفی تعاونی های برتر استان گفت: تعاونی‌های این استان سه درصد مجموع تعاونی‌های کشور را تشکیل می دهد.

هادی ابراهیمی ادامه‌ داد: تعاونی های فعال این استان ۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است و از همه جوانان استان دعوت می‌کنم از فرصت مناسبی که به‌واسطه مدیریت استاندار هرمزگان ایجاد شده از ظرفیت بخش تعاون برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

۱۲میلیارد و ۶۹۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی در پنج ماه گذشته از گمرکات هرمزگان به خارج از کشور صادر شد که ۱۳۶درصد در همسنجی با پارسال افزایش نشان می دهد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: کالاهای صادراتی بیشتر شامل سنگ آهن، پلیمرهای اتیلن، قیر نفت، کودهای معدنی و شیمیایی است.

محمد عباسی عصر چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: کالاهای غیرنفتی به کشورهای چین، امارات، تایلند، هند، عمان و غناصادر شده است.

مردم هرمزگان در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها ۱۵میلیارد ریال به دانش آموزان نیازمند استان کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: مرحله نخست جشن عاطفه‌ها از هفتم شهریور با شعار «با رنگ مهر رویایی را بسازیم» آغازشد و مرحله دوم نیز ویژه مدارس در دهم مهرماه با همکاری آموزش‌و پرورش هرمزگان برگزار خواهد شد.

مهرداد تاجیک روز یکشنبه هفته گذشته درجمع خبرنگاران بیان داشت: دریافت کمک‌های مردمی در قالب جشن عاطفه ها همچنان تا آغاز سال تحصیلی جدید  ادامه خواهددارد.

طرح ویژه نظارتی بازگشایی مدارس از روز یکشنبه هفته گذشته دهم شهریورماه توسط واحد بازرسی صنعت، معدن وتجارت در هرمزگان آغاز شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت  حقوق مصرف کنندگان هرمزگان گفت: ۴۰ تیم بازرسی تا دهم مهرماه بر بازار و نحوه فروش لوازم دانش آموزی نظارت دارند.

عبدالرضا پیروی منش افزود: گروه های گشت ویژه از مراکز، فروشگاه‌ها و بازارهای عرضه و فروش کیف، کفش، لوازم التحریر و پوشاک فرم مدارس، بازرسی و با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد.

قضایی، انتظامی، دفاعی

تعداد زندانیان مهریه در استان هرمزگان در یک سال اخیر با کاهش ۹۰ درصدی به ۱۰ نفر رسیده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان روز دوشنبه هفته گذشته در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: با توجه به تأکیدهای ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر لزوم ساماندهی به وضعیت زندانیان مهریه ، پس از بررسی پرونده های محکومان توسط شعب صادر کننده رأی و تعدیل اقساط محکومیت این افراد ، ۱۰۹ نفر از زندانیان مهریه از ندامتگاه های استان آزاد شده اند.

علی صالحی بیان داشت: آنچه با توجه به قانون و به منظور اجرای دستورالعمل ابلاغی باید انجام شود، بازنگری در مورد زندانیان مهریه است.

از ابتدای امسال تا پایان مردادماه بیش از ۴هزارو ۵۰۰ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف هرمزگان به صلح و سازش رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد رشد داشته است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان شامگاه پنجشنبه گذشته در نشست بررسی عملکرد شوراهای حل اختلاف استان گفت: در مجموع در پنج ماهه اول امسال ۱۵ هزار و ۲۸۹ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف هرمزگان رسیده است.

مظفر حمزه ئی بیان داشت: از مجموع پرونده های رسیده به شوراهای حل اختلاف هرمزگان ، ۴۵۰۰ فقره به صلح و سازش رسیده است.

پنجشنبه هفته گذشته با تلاش ماموران انتظامی هرمزگان ، یک محموله بزرگ گوشی های قاچاق به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد ریال در شهرستان بندرعباس کشف و ضبط شد.

شنبه هفته گذشته از سوی مسوولان انتظامی هرمزگان اعلام شد: اعضای اصلی باند بزرگ فیشینگ کشور در این استان دستگیر شدند.

متهمان اصلی باند بزرگ فیشینگ با گردش مالی بیش از ۵۰ میلیارد ریال و سرقت داده های بیش از ۶ هزار کارت بانکی توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات هرمزگان(فتا) شناسایی و دستگیر شدند.

هفته گذشته هفت سارق مسلح که در ایستگاه راه آهن و در آخرین نقطه حوزه استحفاظی شهرستان بندرعباس اقدام به سرقت کابل های ویژه تغییر مسیر ریل‌های راه آهن کرده بودند، دستگیر شدند.

 سارقان که به سلاح کلاشینکف مجهز بودند، در منطقه سخت گذر (صعب العبور) لاور جنوبی (بخش فین) اقدام به سرقت کرده بودند که پس از درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی و یک شبانه روز محاصره  در حلقه پلیس، دستگیر شدند.

اولیای دم مقتولی برای رضای خدا و به حرمت ماه محرم از قصاص قاتل ۲۶ ساله در هرمزگان صرف نظر کردند.

 حکم اعدام این قاتل قرار بود یازدهم شهریور اجرا شود که اولیای دم به حرمت ماه محرم به او رضایت دادند.

فرمانده پایگاه امامت نیروی دریایی سپاه جاسک گفت: هفت فروند کشتی مخصوص صید ترال به دلیل تخلف صید توسط این نیرو توقیف شدند.

ناو سالار یکم پاسدار تیمور پایداره روز چهارشنبه گذشته در همین زمینه افزود: در گشت شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشخص شد این شناورها در زمینه‌های رعایت فاصله به ساحل و صید آبزیان تخلف داشته اند.

وی ادامه داد: شناورهای یاد شده ۲۲۲ تن انواع آبزیان را صید کرده بودند که پرونده آن‌ها برای رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.

اجتماعی

یکشنبه هفته گذشته اعضای شورای شهر بندرعباس در صد و سی و یکمین جلسه علنی این نهاد، فاطمه جراره با کسب ۶رای برای یک سال آینده، به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس انتخاب شد.

در نشست شورای شهر، مجید عسکری زاده و جواد بلارک از دیگر رقبای جراره بودند که مجید عسکری زاده با پنج رای و جواد بلارک بدون رای این سمت را به وی واگذار کردند.

همچنین فرزانه آرامش با کسب هشت رای به عنوان نائب رئیس شورای شهر بندرعباس انتخاب شد.

جواد بلارک با ۹رای به عنوان منشی اول و فیصل دانش، رئیس قبلی شورای شهر بندرعباس، با کسب ۹ رای موافق به عنوان منشی دوم و سخنگو شورای شهر بندرعباس در سال سوم انتخاب شدند.

هفته گذشته بیمار رویدری که به علت تجویز اشتباه ناشی از تشخیص نادرست بیمار در معرض خطر مرگ قرار گرفته بود توسط پزشکان طرح نذر آب نجات یافت.

جمعه هفته گذشته یک کودک هفت ساله در منطقه گنو بندرعباس بر اثر غفلت خانواده، طعمه یک سگ وحشی شد و دچار آسیب های فراوانی گردید.

سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور هفته گذشته در سفر به استان هرمزگان ضمن شرکت در نشست شورای پدافند غیرعامل این استان، از پالایشگاه های بندرعباس و ستاره نفت خلیج فارس بازدید کرد.

 علمی، آموزشی

شنبه هفته گذشته اعلام شد: دو هزار کیلومتر عملیات آب نگاری (هیدروگرافی) در محدوده کانال دریایی و مسیر دسترسی به دو بندر شهید رجایی و خلیج فارس با استفاده از تجهیزات روز دنیا انجام شد.

هیدروگرافی یا آب‌نگاری علمی است که درباره اندازه‌گیری و توصیف عوارض فیزیکی دریاها و منابع آبی دیگر و مناطق ساحلی مجاور آن‌ها و پدیده‌های مرتبط با دریا نظیر جزر و مد، جریان‌های آبی، حفاظت از محیط زیست و… بحث می‌کند.

سیدمعین حیدری از مرکز استعدادهای درخشان شهیدحقانی بندرعباس نشان طلای المپیاد سلول های بنیادی کشور را کسب کرد.

 علی انصاری نشان نقره و مهرداد عباس زاده نیز نشان برنز المپیاد ریاضی را از آن خود کردند.

سه معلم هرمزگانی در پانزدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس کشوری در درس های ادبیات، جامعه شناسی و شیمی حایز رتبه شدند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: خدیجه صباحی زاده از سیریک مقام اول رشته ادبیات، طوبی نجفی مقام سوم رشته جامعه شناسی و شیما کریمی پور از ناحیه دو بندرعباس مقام دوم تدریس درس شیمی را به خود اختصاص دادند.

محمد قویدل روز سه شنبه هفته گذشته افزود: مهم ترین هدف جشنواره‌های علمی آموزشی، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و دانش شغلی معلمان و همچنین به روز آوری روش های تعلیم و تربیت است.

پارسا یوسفی که موفق به کسب مدال نقره در رقابت های جهانی مهارت ۲۰۱۹ در رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه شده بود با استقبال استاندار هرمزگان وارد فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس شد.

فریدون همتی روز یکشنبه هفته گذشته در بدو ورود پارسا یوسفی به بندرعباس از وی که موفق به کسب مدال نقره رقابت های جهانی مهارت ۲۰۱۹ در کازان روسیه شده استقبال، تجلیل و قدردانی کرد.

یکشنبه هفته گذشته با حضور معاون وزیر علوم ، ساختمان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی مجتمع آموزش عالی شهرستان میناب که با زیربنای۱۲۰۰ متر و اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال در دو فضای آموزشی و اداری احداث شده ، به بهره برداری رسید.

این مجتمع آموزشی عالی دارای دو دانشکده و هشت رشته آموزشی با محوریت حوزه کشاورزی در این شهرستان در حال فعالیت است.

یکشنبه هفته گذشته مرحله دوم دانشکده علوم انسانی دانشگاه هرمزگان ( ساختمان شماره ۲ ) نیز با حضور معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نماینده ولی فقیه و استاندار به بهره برداری رسید.

 ساختمان شماره ۲ دانشکده علوم انسانی با نام مولوی دارای ۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع مساحت، ۶ کلاس درس با ظرفیت دانشجو، یک سایت رایانه‌ای، چهار سالن چند منظوره و ۲۸ اتاق اداری است.

فرهنگی

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور جمعه در گلزار شهدای بندرعباس برگزار شد.

در این همایش برنامه هایی شامل سرود مذهبی توسط گروه ناشنوایان دستهای فرشتگان و مداحی محمدپلاسی زاده و رضا شنبه زاده اجرا شد.

۲۵۰ هیات مذهبی در هرمزگان از طرح شمیم حسینی برای تامین کمک هزینه‌های خرید اقلام مورد نیاز مراسم عزاداری استفاده کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان  روز جمعه گذشته در این خصوص گفت: هرکدام از این هیات‌های مجوزدار از سازمان تبلیغات اسلامی، پنج میلیون ریال حواله خرید دریافت کردند.

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی بیان داشت: این برنامه در شهرستان های بندرعباس، رودان، حاجی آباد وقشم از دهم تا ۱۴شهریور برگزار و اقلام غذایی و پارچه و سایر اقلام مورد نیاز این ایام داده شد.

امسال طرح بصیرت عاشورایی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در ۴۵ بقعه متبرکه هرمزگان اجرا می شود.

شنبه هفته گذشته اعلام شد: شیرخوارگان حسینی در روز جمعه، سوگواره احلی من العسل در ۷ محرم (شبنه) با همکاری آموزش و پرورش ویژه جوانان و نوجوانان در سطح مدارس، آیین روز تاسوعا و عاشورای حسینی، اقامه نماز جماعت ظهر در روز عاشورا، شام غربیان، رهروان زینبی ویژه خواهران در بعد از ظهر ۱۲ محرم در امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس برخی از برنامه های طرح ریزی شده در قالب طرح بصیرت عاشورایی است.

ورزشی

تیم هرمزگان عصر جمعه هفته گذشته در مجموع دو مرحله رقابتهای لیگ دوچرخه سواری بانوان کشور موفق به کسب ۹ مدال طلا، نقره و برنز شدند و عنوان قهرمانی این رقابتها را از آن خود کردند.

از شمار مدال های کسب شده دو مدال طلا، پنج نقره و دو برنز است.

تیم پسران هرمزگان در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ووشوی کشور به مقام نایب قهرمانی رسید.

تیم هرمزگان در این رقابتها که روز پایانی آن جمعه ۱۵ شهریورماه به میزبانی زنجان برگزار شد، در مجموع پنج مدال شامل دو مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسب کرد.

تیم هرمزگان ب در رقابتهای والیبال ساحلی قهرمانی امیدهای کشور موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و بر بام والیبال ساحلی امید ایران ایستاد.

هرمزگان ب با ترکیب ابوالحسن خاکی زاده و رضا نقیبی زاده در برابر گیلان با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و قهرمان این رقابتها شد.

تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس در دیداری خانگی برابر شهرداری سمنان به پیروزی رسید.

دیدار این دو تیم شامگاه پنجشنبه گذشته در چارچوب رقابتهای هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ساحلی باشگاه های کشور در ورزشگاه غدیر بندرعباس برگزار شد که در این دیدار تیم میزبان با نتیجه سه بر یک برابر حریف به پیروزی رسید.

۳ نفر ازکوهنوردان باشگاه ساحل نوردان هفته گذشته به قله پنج هزارو ۴۷متری کازبک کشور گرجستان صعود کردند.

علی داه، اصغر محمد حسینی زاده و قاسم رسانه با شعار خلیج همیشه فارس موفق به صعود افتخار آفرین به این کوه پنج هزارو ۴۷ متری در گرجستان شدند.

نماینده استان هرمزگان در رقابتهای بسکتبال امید دختران کشور در سطح بی، به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

این رقابتها در روزهای شش تا ۹ شهریورماه با حضور پنج تیم از استان های بوشهر، قم، کرمان، خوزستان و هرمزگان به میزبانی هیات بسکتبال ماهشهر برگزار شد.

سازمان لیگ فوتسال، زمان بازی معوقه تیم آذرخش بندرعباس و مس سونگون ورزقان را اعلام کرد.

طبق اعلام این سازمان، بازی این دو تیم ساعت ۱۷ روز جمعه ۱۹ مهرماه در سالن فجر بندرعباس برگزار خواهد شد.

هفته گذشته با درخشش خوب ورزشکاران هرمزگان در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته تیراندازی با کمان، ۲ ورزشکار از این استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

یسنا سالاری و محمدامین رستمی دو نوجوان هرمزگانی دعوت شده به اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان کشور هستند.

تیم تیراندازی با کمان هرمزگان در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر در جایگاه چهارم این پیکارها ایستاد.

هفته گذشته تیم فوتوالی جزیره هرمز در رقابتهای المپیاد استعدادهای برتر کشور که به میزبانی یزد و با حضور ۲۰ استان برگزار شد، به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

این تیم تنها نماینده هرمزگان در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور بود.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha