۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83477600
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهر تحصیلی در شش شهرستان گیلان

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰
کد خبر: 83477600
مهر تحصیلی در شش شهرستان گیلان

رشت - ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح مهر تحصیلی در شش شهرستان استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره اجرای مهر تحصیلی از سوی اوقاف و امور خیریه در استان گیلان اظهار داشت: در راستای رسالت خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان، اجرای نیات واقفان در قالب طرح های ویژه اجتماعی اجرا می شود.

وی افزود: یکی از این طرح های اجتماعی، اجرای امینانه نیات موقوفات برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت در قالب تهیه لوازم التحریر با عنوان طرح مهر تحصیلی است که هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و با شناسایی دانش آموزان بی بضاعت از طریق مراجع ذیصلاح شامل آموزش و پرورش، موسسات خیریه و پرورشگاه ها و اداره بهزیستی انجام می‌ شود.

وی با بیان این که در اجرای مهر تحصیلی از سوی اوقاف و امور خیریه گیلان در آستانه سال تحصیلی جدید ۳۱۴ بسته لوازم التحریر در اختیار دانش آموزان بی بضاعت گیلان قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: ۱۷۵ بسته متعلق به دانش آموزان مقطع ابتدایی و ۱۳۹ بسته متعلق به دانش آموزان دوره متوسطه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ارزش ریالی بسته های اهدایی را ۳۸ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان عنوان و تصریح کرد: این بسته ها از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش آموزان بی بضاعت در شهرستان های رشت، آستانه اشرفیه، رودسر، صومعه سرا، تالش و لاهیجان تهیه شده است.

وی اضافه کرد: موقوفات آقا سید جنید سیاهکوچه، ناصرقلی خان، حاج صالح نویدی، اسماعیل گواهی، سید جلال الدین اشرف(س)، رضا اسماعیل پور لزرجان، حاج رضا سلیمانی شوئیل، عبدالعلی لنکرانی، آقا سید ابراهیم گوراب زرمیخ، حاج میرزا امان الله حکیم ربانی از جمله موقوفات در استان گیلان هستند که نیات مرتبط با کمک به دانش آموزان بی بضاعت را دارند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون ۱۸۹ هزار و ۶۹۷ نفر در مقطع ابتدایی، ۸۸ هزار و ۷۴۳ نفر در دوره اول متوسطه و ۷۳ هزار و ۷۵۷ دانش آموز در دوره دوم متوسطه در استان گیلان برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند.

۷۲۸۶ /6030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha