۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 83478516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد تماسها با اورژانس ۱۱۵ سبزوار غیرمرتبط است

۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۵۹
کد خبر: 83478516
۷۰ درصد تماسها با اورژانس ۱۱۵ سبزوار غیرمرتبط است

سبزوار- ایرنا - سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار گفت: ۷۰ درصد تماسهایی که با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برقرار می شود غیرمرتبط بوده لذا منجر به ماموریت نمی شوند.

دکتر عباس کافی روز سه شنبه به مناسبت روز فوریتهای پزشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین تماسهای ماهیانه با مرکز اورژانس ۱۱۵ سبزوار ۱۱ هزار و ۱۹۰ مورد است که حدود ۳۰ درصد آن منجر به ماموریت می شود.
وی ادامه داد: بیشتر تماسهای برقرار شده  با مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار در قالب مشاوره، امور غیرمرتبط و یا مزاحمت تلفنی است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار  گفت: همچنین ۲۱ درصد از حجم ماموریتهای اورژانس سبزوار مربوط به حوادث ترافیکی بوده و بطور میانگین روزانه ۱۹ ماموریت مرتبط با تصادفات درون و برون شهری انجام می شود.
وی افزود: مطابق "آئین نامه ساماندهی پوشش فراگیر فوریتهای پزشکی" زمان استاندارد رسیدن بر بالین بیمار در داخل شهر هشت دقیقه و در جاده‌ ها کمتر از ۱۵ دقیقه است. هم اینک این زمان برای رسیدن بر بالین بیمار در داخل شهر سبزوار پنج دقیقه و در جاده‌ های شهرستان کمتر از ۹ دقیقه می باشد. 
۲۶ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۲۹ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در شهرستان سبزوار خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌ کنند.

۲۶ شهریور ماه "روز اورژانس و فوریتهای پزشکی" نام‌گذاری شده است.
سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۸۱۴۵/۱۸۵۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha