۹ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 84873336
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

میانگین زمان رسیدن اورژانس سبزوار در حوادث شهری ۶ دقیقه است

سبزوار- ایرنا- رییس اورژانس ۱۱۵ سبزوار گفت: میانگین زمان رسیدن اورژانس سبزوار به مکان وقوع حوادث در داخل شهر ۶ دقیقه و در حوادث جاده ای هشت دقیقه است.

به گزارش ایرنا، غلام‌عباس کافی شامگاه سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: میانگین استاندارد کشور در حوادث درون شهری هشت و در حوادث جاده‌ای ۱۴ دقیقه است.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۵۵۰ تماس در مرکز هدایت عملیات اورژانس (دیسپچ) سبزوار ثبت می شود که حدود ۱۲۰ مورد از آنها به ماموریت منجر می‌شود.

رییس اورژانس ۱۱۵ سبزوار گفت: اورژانس این دانشگاه با مشارکت ۳۰۰ کارشناس فوریتهای پزشکی در راستای امدادرسانی به مصدومان و بیماران در ۳۲ پایگاه شهری و جاده ای  فعالیت می‌کند.

کافی افزود: نیروهای امدادرسان سبزوار با استفاده از ۵۲ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی مستقر در بیمارستان واسعی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ ایستگاه سلامت به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به هزینه ۲۷۰ میلیون ریالی هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس ادامه داد: بالگرد اورژانس به طور میانگین ماهانه پنج سورتی پرواز دارد که در موارد حاد مانند سکته‌های مغزی، مشکلات بارداری و کمک رسانی به شهرهای اطراف مانند بردسکن و اسفراین از آنها استفاده می‌شود.

رییس اورژانس ۱۱۵ سبزوار گفت: در حوادثی مانند غرق‌شدگی و سکته، زمان طلایی بسیار مهم است و باید امداد رسانی در محل انجام شود.

کافی با اشاره به حادثه غرق شدن پنج نفر در یک استخر کشاورزی شهرستان خوشاب افزود: با اطلاع رسانی سریع به اورژانس و دریافت راهنمایی‌های اولیه تا رسیدن اورژانس می‌توان زمان را به نفع افراد حادثه دیده مدیریت کرد.

وی ادامه داد: برای افراد غرق شده زمان طلایی در حدود چهار تا پنج دقیقه و در خردسالان تا ۲۰ دقیقه در آب سرد است و برای افرادی که سکته مغزی کرده‌اند زمان طلایی سه ساعت و نیم است که سرعت عمل افراد حاضر در صحنه بسیار مهم است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha