به گزارش وال استریت ژورنال، این تغییرات به خواست بخشهای خرده فروشی و تیم پرایوت لیبل آمازون انجام شده و گفته میشود به موجب آنها بیشتر محصولات آمازون در فهرست نتایج جستجوها در ردههای بالا قرار میگرفتند.
در زمانی که آمازون زیر تیغ تحقیقات آنتیتراست قرار دارد، این شرکت به طور مستقیم محصولات را بر مبنای سودآوری آنها ارتقاء نمیداده بلکه با ارتقاء برخی فاکتورها برای موتور جستجوی خود اثر مشابهی را ایجاد میکرده است.
اگرچه گجتهای Kindle و Echo شناخته شدهترین محصولات ساخت آمازون هستند، این کمپانی در چند سال گذشته گسترش صنعت پرایوت لیبل خود را سرعت بخشیده است. امروزه چندین نمونه از این محصولات موجود هستند اما بازار فروش چندان خوب نیست و آمازون در فروش محصولاتی ورای کالاهای ابتدایی چون باتریها ناکام مانده است. دستکاری الگوریتمهای جستجو به نفع محصولات آمازون میتواند به بازار فروش این محصولات رونق بخشد.
تیم آمازون این اتهام را رد میکند.
نظر شما