۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 83484921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۵۰ نفر در سقز عضو همیاران طبیعت هستند

۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۲۶
کد خبر: 83484921
بیش از ۴۵۰ نفر در سقز عضو همیاران طبیعت هستند

سنندج - ایرنا - رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: بیش از ۴۵۰ نفر از بانوان و مردان علاقمند به حفاظت از منابع طبیعی عضو همیاران طبیعت هستند و برای آنها کارت عضویت صادر شده است.

سهراب احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همیار طبیعت فردی است که به صورت داوطلبانه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور را در پیشبرد اهداف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت در حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی یاری می‌دهد.

وی با بیان اینکه در جذب همیاران طبیعت شرایط خاصی نداریم و هر فرد با هر مدرک تحصیلی و سن و جنسیت و از هر قشر جامعه می‌تواند یک همیار طبیعت باشد، افزود: عضویت در این طرح به صورت داوطلبانه بوده و هیچ مزایای مادی ندارد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سقز اضافه کرد: هر چند این طرح برای همیاران طبیعت مزایای چندانی ندارد ولی شرکت تمام افراد جامعه در حفاظت و ترویج فرهنگ منابع طبیعی یک وظیفه ملی و اخلاقی است.

احمدی وظیفه این همیاران طبیعت را ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی، کمک به توانمندسازی، ایجاد تشکل‌های تخصصی در حوزه منابع طبیعی و جلب همکاری گروه‌های مختلف مردم در مدیریت پایدار منابع طبیعی عنوان کرد.

وی به نقش موثر آنها در موارد مختلف همچون اطفای حریق مراتع در برخی روستاها، عملیات غرس نهال و جلوگیری از نابودی و قاچاق درختان اشاره و تاکید کرد: همیاران طبیعت می‌توانند نقش مهمی در حفظ طبیعت و جنگل‌ها داشته باشند و در زمینه‌های مختلفی ما را یاری دهند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سقز هدف از عضوگیری برای همیار طبیعت را ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی برای حفظ و حراست از این منابع اعلام کرد و افزود: هر سال برای آموزش همیاران طبیعت با هدف ارتقا سطح دانش، بینش و مهارت آنان کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه در این طرح هیچ محدودی برای عضوگیری وجود ندارد یادآور شد: علاقمندان می‌توانند با در دست داشتن دو قطعه عکس پرسنلی و تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه به واحد آموزش و ترویج اداره ما مراجعه کنند و فرم درخواست عضویت را تکمیل کنند.

وی یادآور شد: این طرح فقط مختص ایران نیست و از اوایل دهه ۵۰ میلادی آغاز شده است و تاکنون در ۷۰ کشور جهان فعالیت داوطلبانه غیر انتفاعی برای حفظ منابع طبیعی با شعار "برای حفظ طبیعت، هر روز، روز زمین است" صورت گرفته است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: مردم سقز با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی با شرکت در این طرح ما را در دستیابی به اهداف‌مان یاری دهند و امیدواریم با استقبال گسترده مردم از این طرح به محیط زیستی‌ترین شهر ایران تبدیل شویم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha