۲ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۴۱
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83489759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ونزوئلا برخلاف آمریکا به همکاری خود با کوبا ادامه می دهد

تهران- ایرنا- وزیر خارجه ونزوئلا روز سه شنبه گفت: کاراکاس برخلاف نظر و مخالفت آمریکا به همکاری خود با کوبا ادامه می دهد.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، «خورخه آریزا» در حالی از مواضع دولت کاراکاس در حمایت از کوبا سخن گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بتازگی نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را عروسک خیمه شب بازی کوبا خوانده بود.

آریزا خطاب به ترامپ گفت: رئیس جمهوری آمریکا عروسک خیمه شب بازی امپرالیسم و سرمایه داری است.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین با انتقاد از خوان گوایدو رهبر مخالفان تأکید کرد که دیگر کشورهای منطقه که رهبر مخالفان را به عنوان رهبر جدید ونزوئلا به رسمیت می شناسند در حقیقت عروسک خیکه شب بازی آمریکا هستند.

به دنبال دخالت های آمریکا در امور داخلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو هشدار داد که واشنگتن به دنبال راه هایی برای تضعیف روند انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ ونزوئلا است.

وی افزود: شخصاً به جامعه جهانی هشدار می دهم که دولت کنونی آمریکا با سیاست های افراطی و راه اندازی جنگ غیرمتعارف علیه ونزوئلا در حال بررسی گزینه ها برای خرابکاری انتخابات پارلمانی کشور است. می دانید چرا؟ به این دلیل که آمریکایی ها می دانند نمی توانند بر ما پیروز شوند. همانگونه که نتوانستند در انتخابات ۲۰ مه ۲۰۱۸ بر ما غلبه کنند.

مشکلات اقتصادی به دنبال تشدید تحریم های آمریکا، ماههاست ونزوئلا را به سوی بحران سیاسی کشانده است. بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. در طول سال‌های گذشته نزدیک به چهار میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha