۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83490179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برادر بوتفلیقه به 15 سال حبس محکوم شد

۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۶
کد خبر: 83490179
برادر بوتفلیقه به 15 سال حبس محکوم شد

تهران-ایرنا- دادگاه نظامی الجزایر "سعید بوتفلیقه" برادر "عبدالعزیز بوتفلیقه" رئیس جمهوری سابق این کشور را به 15 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش روزنامه النهار الجزایر، دادگاه نظامی این کشور که جلسات بررسی پرونده متهمان دولت سابق الجزایر را آغاز کرده بود، در پایان بررسی های خود، برادر رئیس جمهوری سابق  ، لویزه حنون رهبر حزب کارگران، محمد مدین

نظامی بازنشسته و بشیر طرطاق سرتیپ بازنشسته را هر یک به 15 سال زندان محکوم کرد.

این دادگاه هچنین خالد نزار وزیر دفاع سابق و فرزندش و فرید بن حمدین بازرگان الجزایری را به طور غیابی به 20 سال زندان محکوم کرد.

محاکمه برادر عبدالعزیز بوتفلیقه که از روز دوشنبه آغاز شده بود حضوری صورت گرفت و پس از صدور حکم روانه زندان شده است.

"سعید بوتفلیقه" برادر "عبدالعزیز بوتفلیقه" رییس جمهوری برکنار شده الجزایر و چندین تن از مقامات دولت وی، از روز دوشنبه به اتهام توطئه علیه ارتش و دولت در دادگاه نظامی محاکمه شدند.

«سعید بوتفلیقه» ،  «محمد مدین» مدیر پیشین سازمان اطلاعات الجزایر در 25 سال گذشته و «لویزه حنون» رهبر حزب کارگر افرادی بودند که  در دادگاه نظامی "البلیده" در جنوب پایتخت محاکمه شدند.

سعید بوتفیلقه فردی با قدرت و ذی نفوذ در قصر ریاست جمهوری بوتفلیقه بود و مردم بارها در اعتراضات خود خواستار بازداشت و محاکمه او شده بودند.

دادگاه البلیده همچنین، چند تن از مسئولان دیگر دولت بوتفلیقه را به صورت غیابی محاکمه کرد، «خالد نزار» وزیر دفاع پیشین الجزایر و «لطفی» فرزندش به همراه «فرید بن حمدین» مدیر یک شرکت دولتی بزرگ در این کشور پس از آغاز جنبش مدنی مردم در الجزایر از کشور گریختند.

اعتراضات و تظاهرات در الجزایر از زمانی شروع شد که "عبدالعزیز بوتفلیقه" رییس جمهوری سابق این کشور خود را برای پنجمین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد، اما مردم این کشور  با آمدن دوباره بوتفلیقه مخالف

کردند، زیرا معتقد بودند که وی برای اداره حکومت ناتوان است و اطرافیانش به جای او الجزایر را اداره می کنند.

به دنبال اعتراضات مردمی در الجزایر طی هفته های متوالی، بوتفیلقه مجبور شد پس از بیست سال حکومت در سن ۸۲ سالگی از قدرت کناره گیری کند . کناره گیری وی با اعمال فشار ارتش این کشور نیز همراه بود.

پس از  برکناری وی، ارتش الجزایر به فرماندهی "قاید صالح" تلاش کرد تا با صدور بیانیه هایی خود را در این اعتراضات همراه با مردم نشان دهد تا  بتواند در مرحله بعدی ،نقش مهمی در تعیین شخص اول حکومت این کشور داشته باشد.
با  این وجود مردم الجزایر اعتراضات خود را متوقف نکرده و این بار علیه دولت نظامی و باقیمانده دولتمردان منسوب به بوتفلیقه روانه خیابان ها شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha