مدیر منطقه مخابرات خراسان شمالی روز دوشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: ۲ سامانه برای پاسخگویی و ثبت شکایات مشترکان فعال است که شامل سامانه ۱۹۵ کشوری سامانه ۲۰۲۱ مخابرات است و مشترکان میتوانند با تماس با این سامانهها، انتقادات و پیشنهادهای خود را گزارش کنند.
علیرضا هاشمی افزود: ۱۰ نفر وظیفه رصد و پایش شکایات و تماس های مشترکان با این سامانه را دارند.
وی بیشترین شکایت های مشترکان را مربوط به شاخص هزینه، قیمت و میزان مصرف اینترنت و مکالمات دانست و اظهار داشت: با رسیدگی به این شکایات و انتقادها، تقریبا تمام مشترکان توضیحات لازم را دریافت کرده و در بیشتر موارد از پاسخ ها قانع می شوند.
وی در مورد بهای اینترنت و اجرای دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: مشترکان در هنگام دریافت اینترنت با هدری مواجه هستند که در سراسر استان های کشور وجود دارد.
مدیر منطقه مخابرات خراسان شمالی اظهار داشت: به عنوان مثال با خرید یک گیگ اینترنت، حجم اعتبار یک گیگ و ۱۰ مگ می شود و ۱۰ مگ هدری است که بین تجهیزات ارتباطی در مسیر مصرف می شود و در شبکه مخابراتی کل دنیا این میزان پرت و مصرف وجود دارد.
وی افزود: دستور وزیر نیز برای این بود که بهای این حجم از اینترنت از جیب مردم تامین نشود و مخابرات خود آن را عهدهدار شود.
تخلفات متعدد یک دفتر پیشخوان
هاشمی با اشاره به وضعیت تخلفات در دفاتر پیشخوان دولت در استان گفت: یکی از دفاتر استان دارای تخلفات متعدد در زمینه «دایری سیمکارت بدون اذن صاحب شناسنامه» بود که با وی برخورد قانونی صورت گرفت.
وی افزود: این دفتر با اقدام متخلفانه ۱۰۰ سیمکارت را به این شکل دایر و تبعات و مخاطرات فراوانی را برای صاحبان شناسنامه ها ایجاد کرده بود.
اکنون ۶۷ دفتر پیشخوان دولت در خراسان شمالی فعالیت دارند.
خراسان شمالی دارای ۲.۵ میلیون مشترک تلفن ثابت و اپراتورهای همراه است.
هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرها و جاده های خراسان شمالی زیر پوشش شبکه همراه اول هستند اما فقط ۷۵ درصد جمعیت روستاها از پوشش ارتباطات سیار و همراه اول برخوردارند.
ب/۵۱۳۲
نظر شما