فضای فعالیت‌های سیاسی قانونمند در دانشگاه‌های قم ایجاد شود

قم - ایرنا - مدیرکل سیاسی استانداری و دبیر کمیسیون دانشجویی قم گفت:‌ با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالجاری باید فضای فعالیت‌های سیاسی سالم و قانونمند در دانشگاه‌های قم ایجاد شود.

مرتضی بابایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد:‌ البته باید مراقب بود تا با ایجاد فضای پرنشاط سیاسی در دانشگاه‌های استان، این مراکز علمی به باشگاه احزاب و جریانات خاص سیاسی تبدیل نشوند.

وی افزود: دانشجویان ازجمله اقشار علاقه‌مند به حضور در فعالیت‌های سیاسی هستند و به همین دلیل باید بستر لازم برای انجام این‌گونه فعالیت‌ها در فضای دانشگاه‌های استان با رعایت قوانین و خط قرمزها، فراهم باشد.

وی ادامه داد: لازم است تا مسئولان دانشگاه‌های قم در ایجاد فضای قانونمند برای فعالیت‌های سیاسی به جایگاه و حساسیت‌های خاص این استان نیز توجه داشته باشند.

بابایی گفت: فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌های استان قم باید بر اساس نگاه کارشناسی و علمی صورت پذیرد و از هرگونه جانب‌داری احساسی و سیاست زدگی نسبت به جریانات سیاسی پرهیز شود.

وی بیان کرد: انتظار ما از مسئولان دانشگاه‌ها و دانشجویان این است که عقلانیت رفتاری را در همه حوزه‌های کاری خود و ازجمله در انجام فعالیت‌های سیاسی موردتوجه قرار دهند و از هرگونه افراط‌وتفریط که عامل شکست برنامه‌هاست، دوری کنند.

وی ادامه داد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات نقد و نظریه‌پردازی با حضور کارشناسان ازجمله بهترین راهکارهایی است که می‌تواند فضای فعالیت‌های سالم و قانونمند سیاسی را در دانشگاه‌های استان قم فراهم کند.

به‌طور میانگین سالانه بیش از ۷۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در ۳۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان قم به فراگیری علم و دانش می‌پردازند.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha