۴ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷
کد خبر: 81893427
T T
۰ نفر
معاون استاندار يزد: دانشجويان نشاط سياسي را به جامعه و احزاب منتقل كنند

يزد - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: حضور فعالانه و مشاركت دانشجويان در حوزه‌هاي مختلف و بويژه در رابطه با دو انتخابات مهم پيش رو مي‌تواند نشاط سياسي در دانشگاه‌ها را تقويت و اين نشاط را به جامعه و احزاب سياسي منتقل كنند.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد كه روز جمعه در اختيار ايرنا قرار گرفته، محمدعلي طالبي در نشست هم‌انديشي تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه‌هاي استان كه در دانشگاه يزد برگزار شد افزود: دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي در ايجاد و ارتقاي نشاط سياسي و اجتماعي در دانشگاه‌ها و انتقال اين شادابي به جامعه نقش موثري دارند.
وي اظهار كرد: از تشكل‌هاي دانشجويي به‌عنوان نمايندگان سليقه ‌هاي مختلف دانشجويان انتظار داريم در ارتقاي سطح مشاركت اين قشر در عرصه‌هاي مختلف نقش موثرتري ايفا كنند.
اين مسئول خاطرنشان كرد: در محيط‌هاي دانشگاهي با قشر تحصيل‌كرده و فرهيخته‌اي روبرو هستيم كه بسياري از الزامات فعاليت‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي را درك مي‌كنند.
طالبي تاكيد كرد: اگر در مراكز علمي و دانشگاهي فضاي گفت وگو و تفاهم را نهادينه كنيم
بطور قطع اين فضا تاثيرش را بر فضاي سياسي جامعه مي گذارد و احزاب سياسي نيز مي‌توانند از فضايي كه در دانشگاه‌ها حاكم است استفاده و راه گفت وگو را در فضاي سياسي كشور دنبال كنند.
وي تصريح كرد: ارتقاي فعاليت دانشجويان در محيط‌ هاي دانشگاهي مي‌تواند الگويي براي گسترش فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي به لحاظ كمي و كيفي در برخي از دانشگاه‌هاي استان باشد كه علي‌رغم جمعيت زياد دانشجو تعداد تشكل‌هاي دانشجويي آن‌ها اندك است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: اگر فعاليت آرام، قانونمند و همراه با نشاط فرهنگي و سياسي را در دانشگاه‌ها شاهد باشيم مي‌توانيم به جامعه اين نويد را بدهيم كه دانشگاه پويا و زنده است و عليرغم داشتن نمايندگي افكار و سليقه‌هاي مختلف مطالبات جامعه را از دريچه فرهيختگي و قانون مداري دنبال مي‌كند.
رئيس ستاد انتخابات استان يزد با اشاره به انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در سال جاري اظهار كرد: مقام معظم رهبري بر مشاركت و حضور مردم در انتخابات تاكيد دارند و دولت تدبير و اميد نيز بسترهاي لازم براي مشاركت حداكثري مردم در انتخابات را فراهم كرده است.
طالبي ادامه داد: يزد باوجود اينكه در انتخابات رياست جمهوري و دوره‌هاي مختلف آن‌ يكي از استان‌هاي برتر به لحاظ درصد مشاركت بوده اما معمولا در انتخابات مجلس شوراي اسلامي جزو استان‌هاي متوسط كشور است.
وي افزود: اين درصد مشاركت بخشي مربوط به نوع رقابت‌هاي انتخاباتي در حوزه‌هاي انتخابيه، وضعيت حوزه‌بندي انتخابات و كمبود فعاليت‌هاي تشكيلاتي و سياسي در سطح استان است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد اظهار اميدواري كرد، با حضور و مشاركت همه تشكل‌ها و سليقه‌هاي مختلف دانشجويي درصحنه انتخابات، شاهد مشاركت مردم استان و حضور پرشور و حداكثري آن‌ها در روز هفتم اسفندماه سال جاري باشيم.
طالبي خاطرنشان كرد: هدف مسئولان ارشد استان در نظر گرفتن مصالح نظام جمهوري اسلامي ايران و خدمت به مردم براي پيشبرد رويكردها و اهداف دولت تدبير و اميد با استفاده از همه ظرفيت‌هاي استان فارغ از گرايش‌هاي سياسي و حزبي است.
اين مسئول ادامه داد: با همين نگاه اگر قرار باشد از طرف استانداري كمكي به تشكل‌هاي سياسي و دانشجويي شود اين حمايت بصورت يكسان و عادلانه انجام خواهد شد و لازم است از همه سليقه‌ها و افكار براي ايجاد فضاي شاداب سياسي و فرهنگي در دانشگاه‌ها استفاده كينم.
وي يادآور شد: متاسفانه امسال دولت بدترين وضعيت مالي را دارد كه اين در طول 20 سال گذشته سابقه نداشته و ضمن كاهش درآمدهاي مالياتي دولت، درآمدهاي نفتي نيز به ميزان قابل‌توجهي كاهش‌يافته است.
طالبي از نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي استان خواست تا در جلسات هم‌انديشي ضمن مطرح كردن مسائل دانشجويي و مشكلات دانشگاهي در رابطه با مسائل اساسي و راه‌هاي توسعه استان ديدگاه‌هاي خود را بيان كنند.
8068