مقابله با توطئه‌ دشمنان نیازمند وفاق ملی است

گرگان - ایرنا - فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: به سرانجام رسیدن اهداف و برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط فعلی و مقابله با آسیب‌ها و توطئه‌های دشمنان، نیازمند وفاق ملی و انسجام حقیقی مردم و مسوولان همانند دوران دفاع مقدس است.

سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی روز پنجشنبه در آئین چهاردهمین یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران دستگاه قضایی گلستان اظهار داشت: دوران پرشکوه جنگ و جهاد و دفاع مقدس، نمایشگر اتحاد و برابری مردم فارغ از نژاد و مذهب و قبیله بود و همه برای هدف بزرگ حفظ مرزهای کشور می جنگیدند اما امروز برخی ها فقط به فکر منافع شخصی بوده و برای رسیدن به اهداف خود همه آرمان ها حتی انساج و اتحاد کشور را نادیده می گیرند.

وی بیان کرد: دعواهای سیاسی برخی ها در داخل کشور باعث شده دشمن به فکر نفود بیفتد و با طرح ریزی برنامه های خود به خصوص در مسایل اقتصادی، مردم را تحت فشار قرار دهد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: اختلاف نظر گروه ها و احزاب و جناح ها در مسائل گوناگون طبیعی است اما همه باید در موضوعاتی مهمی مانند حفظ نظام و پشتیبانی از ولایت فقیه با هم متحد باشند.

سردار معروفی با بیان این که نقطه عطف تاریخ ملت ایران عملیات کربلای ۵ بود، عنوان کرد: پیش از این عملیات هر قطعنامه ای که صادر می شد، علیه ایران بود، اما قطعنامه ۵۹۸ در شرایطی که دشمن بعثی خود را در مقابل ما خوار و ذلیل می دید و در حال زانو زدن بود، به نفع ما صادر شد و آنان بزرگی ملت ایران را پذیرفتند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: دوران دفاع مقدس و جبهه های حق علیه باطل، کارخانه خودسازی بود و بسیاری از افراد با ظاهری متفاوت با فضای انقلاب و جهاد در این مدرسه انسان سازی تغییر روش داده و با ایثارگی و رشادت فراوان به درجه عالی شهادت نیز رسیدند.

وی با اشاره به نقش موثر ایران در خاورمیانه گفت: نقش آفرینی موثر ایران برای حفظ امنیت و آرامش منطقه باعث ترس دشمنان شده و آنان از ائتلاف ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه می ترسند.

رییس دادگستری کل گلستان هم در این مراسم گفت: هفته دفاع مقدس برای یادآوری ایثارگری ها، فداکاری ها و رشادت های رزمندگان است که در هیچ جای دنیا نمونه ندارد و دوران هشت سال دفاع مقدس در واقع یکی از سندهای پرافتخار کشور است.

هادی هاشمیان اظهار داشت: تمام افتخارات نظام جمهوری اسلامی در عمر ۴۰ ساله اش، به پشتوانه هشت سال دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان این که در دوران دفاع مقدس ۲۳۱ هزار و ۲۵۵ شهید که ۴۴ درصد از آنان بین ۱۶ تا ۲۰ سال سن داشتند، تقدیم انقلاب شد، افزود: وجود ۱۴۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده به همراه ۳۹۵ هزار کشته نیروهای دشمن، ۷۲ هزار اسیر و ساقط شدن ۳۶۶ هواپیما و ۹۰ بالگرد می تواند درس بزرگی برای نسل امروز و نسل های آینده این نظام، کشور و انقلاب باشد.

وی ادامه داد: امروز اگر ما به دنبال تسلیحات پیشرفته نظامی و تولید آن در کشور هستیم، تنها بخاطر جنبه دفاعی آن در برابر تجاوز بیگانگان است و به آنها به عنوان سلاح حمله ای و یورش تکیه و نگاه نمی کنیم.

رییس دادگستری کل گلستان گفت: در طول ۲۰۰ سال اخیر جنگ های زیادی در کشور رخ داد و گوشه ای از خاک ایران به روش های مختلف از کشور جدا شد، اما در دوران دفاع مقدس اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک سرزمین مان کم شود.

وی یادآور شد: دفاع امروز ما در سنگر قلم است و سرعت بخشیدن به قضاوت و رسیدگی در پرونده ها و حل مشکلات مردم از وظایف اصلی ما در این جبهه است.

استان گلستان ۶۵۲ شهید، جانباز و ایثارگر در حوزه دستگاه و ادارات کل تابعه دارد که سهم دادگستری در بخش اداری و قضایی به ترتیب ۲۹۳ و ۴۴ نفر، شوراهای حل اختلاف ۱۵۰ نفر، زندان ۶۷ نفر و ثبت اسناد ۶۵ نفر و همچنین سایر بخش ها ۱۱ نفر ایثارگر است.

در این مراسم گروه سرود متعلق به دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی به اجرای سرود پرداخت و نمایشی کوتاه از اعزام به جبهه ها و بازگشت شهدا توسط مادران، همسران و فرزندان شهدا اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha