۵ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۵۵
کد خبرنگار: 786
کد خبر: 83493316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

با وحدت، انسجام و پیروی از رهبر معظم انقلاب، اهداف بزرگ محقق می شود 

کیش - ایرنا- مشاور رئیس جمهوری گفت: هرگز مسیر و هدف رزمندگان و شهدا را فراموش نخواهیم کرد و با وحدت، انسجام و پیروی از رهبر معظم انقلاب، می توانیم به اهداف بزرگ دست یابیم. 

به گزارش ایرنا، مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی طی سخنانی در نمازجمعه کیش، ضمن گرامیداشت هفته دفاعمقدس افزود:  به رغم اعمال تحریمها و کاهش درآمدهای نفتی با رهنمودهای مقام معظم رهبری، هماهنگی دستگاه ها و قوای مختلف، فهم مشترک مسئولان و مردم، کشور فعالیت های اقتصادی خود را سر و سامان داده و مشکلات را مرحله به مرحله رفع میکنیم. 

وی با اشاره به نقش امام جمعه کیش در رشد و شکوفایی بیشتر، همدلی، اتحاد و انسجام مردم و مسئولان منطقه آزاد کیش؛ از این جزیره به عنوان منطقه راهبردی نام برد و افزود: کیش در سایه همدلی مسئولان،مدیران و امام جمعه و  حضور رزمندگان پرتلاش که پرچمدار حفظ مرزهای این کشور هستند با وجود شرایط سخت اقتصادی از آرامش و امنیت برخوردار است و در مسیر رشد حرکت می کند.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به تحریم های سخت دشمنان و جنگ اقتصادی علیه مردم ایران گفت: به رغم این فشارها میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۴۵ درصد افزایش داشته و  شواهد نشان می دهد که این روند در سال ۹۸  ادامه یافته و  شرکت هاییکه در گذشته وارد کننده بودند امسال در بخش تولید فعال و محصولات تولیدی خود را صادر می کنند. 

 دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان و حوزه استارتاپ ها گفت: خوشبختانه واحد های که تا مدت ها به رکود کشیده شده بود این روزها در حال تبدیل شدن به  واحد های فعال هستند که این باعث دلگرمی است. 

وی افزود: با توجه به این که استارتاپها موتور محرک حرکت اقتصادی در فضای مجازی هستند؛ موفق شدیم این حوزه را توسعه دهیم و با بهره گیری از استعداد جوانان کشورمان، همپا و همگام با کشورهای توسعه یافته دنیا  گام برداریم.

 مشاور رئیس جمهوری با بیان این که آمار بیکاری در جزیره کیش سه درصد و در سرزمین اصلی ۱۳ درصد است اظهار داشت: این آمار برای ما ارزشمند است و نباید اجازه بدیم وضعیت اشتغال در اینجا دچار مشکل شود.

"مرتضی بانک" دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور به همراه عبدالناصر همتی؛ رئیس‌کل بانک مرکزی به‌منظور بررسی مسائل ارزی و ریالی واحدهای تولیدی و تجاری مناطق آزاد تجاری-صنعتی و همچنین دیدار با فعالان اقتصادی روز پنجشنبه وارد کیش شد. 

بازدید از چندین واحد تولیدی و حضور در نشست مشترک با مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و فعالان اقتصادی این مناطق از جمله برنامه های وی و هیات همراه بود.

خطبه های نمازجمعه کیش:

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش  در خطبه های نماز جمعه با اشاره به رکود اقتصادی و مشکلات مردم و سرمایه گذاران در کیش، گفت: حیات و رونق کیش بستگی به رونق اقتصادی دارد و انتظارمی رود با حضور مسوولان و روسای بانک مرکزی  و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری کشور مشکلات اقتصادی برطرف شود.

وی ممنوعیت واردات کالاهای گروه ۴ را یکی از مشکلات اساسی بازار و جزیره عنوان کرد و گفت: این قانون ملی برای حمایت ازکالاهای داخلی وضع شده و ماهیت جزیره کیش که جزو مناطق آزاد کشور است وحیاتش به رونق بازار بستگی دارد مورد ملاحظه قرار نگرفته است.  

امام جمعه کیش با تاکید بر ضرورت تخصیص ارز دولتی به واحدهای تولیدی مناطق آزاد  افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی برای تامین مواداولیه خود نیازبه ارز دولتی دارند که یا کم تخصیص می یابد یا اصلا تخصیص نمی یابد و انچه تخصیص می یابد توان رقابت باارزهای خارجی را ندارد.
وی از مسئولان خواست برای رونق اقتصادی کیش این مشکلات رارفع کنند.

۱۳۳۹

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha