۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83494185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستاییان خراسان شمالی توان پرداخت هزینه سرویس مدارس را ندارند 

بجنورد- ایرنا- رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بسیاری از خانواده‌های روستایی استان توان پرداخت هزینه‌های سرویس مدارس را ندارند که این مشکل، زمینه‌ساز ترک تحصیل دانش آموزان می‌شود.  

سیدمحمد سیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش و پرورش، نیمی از هزینه های سرویس مدارس روستایی را پرداخت می کند و تامین نیم دیگر بر عهده خانواده ها است اما اولیا در پرداخت همان میزان هم مشکل دارند.  

وی افزود: انتظار می رود با کمک مسئولان و با ورود استانداری، خدمات سرویس مدارس برای دانش آموزان روستایی استان، رایگان باشد.  

وی افزود: امسال شماری از مدارس در روستاهای استان یکپارچه و در هم ادغام شده است که با برچیده شدن مدارس، دانش آموزان باید با سرویس به مدرسه روستای مجاور جابه جا شوند.

سیدی با بیان اینکه امسال چهار هزار و ۱۹۶ دانش آموز روستایی با سرویس مدرسه جابه جا می شوند افزود: ۳۷۷ دستگاه خودرو به عنوان سرویس مدارس روستایی به کار گرفته می شود.  

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: خانواده های روستایی به لحاظ اقتصادی، در مضیقه بوده و ناتوان هستند از این رو، تامین نشدن سرویس مدرسه می تواند منجر به ترک تحصیل دانش آموز شود.  

۱۶۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۱۵ هزار فرهنگی، تحصیل می کنند.

۷۱۸۵/  ۶۰۴۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha