۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83495487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جذب ۴۵۰ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون، ۴۵۰ دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی و دکترا در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

دکتر سیداحمد هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع پذیرفته شدگان این دانشگاه از طریق کنکور سراسری، ۶۳۲ نفر بوده که شامل ۵۵۰ دانشجوی دوره کارشناسی، ۷۱ دانشجوی کاردانی ناپیوسته و ۱۱ دانشجوی کارشناسی ارشد است.

وی افزود: از مجموع پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی، ۴۴۲ نفر و در مقطع دکترا،  هشت نفر  ثبت نام کرده اند.

وی یادآور شد: فقط در روز نخست ثبت نام تعداد ۳۵۰ نفر از متقاضیان ثبت نام در محل دانشگاه دندانپزشکی استان به صورت تجمیعی ثبت نام شدند.

هاشمی مهلت ثبت نام در این دانشگاه را از ۳۰ شهریورماه تا دوم مهرماه اعلام کرد و گفت: با وجود این، ثبت نام از متقاضیان تا دو هفته دیگر برای پوشش باقی مانده پذیرش شدگان ادامه دارد.

وی یادآور شد: این دانشجویان در دو مقطع دکترا و کارشناسی در ۱۲ رشته تحصیلی شامل پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری، علوم تغذیه، تکنولوژی پرتوشناسی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه ای  و ایمنی کار و علوم آزمایشگاهی و بهداشت محیط پذیرفته شده و ثبت نام کردند.

وی دانشکده های این دانشگاه را شامل دانشکده پرستاری و مامایی،  پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی بجنورد و نیز مجتمع آموزش عالی سلامت شیروان و مرکز آموزش فوریت های پزشکی مانه و سملقان اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در زمینه افزایش یا کاهش ورودی دانشجویان این دانشگاه نسبت به پارسال آماری ارائه نکرد.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و۴۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

این دانشگاه همچنین ۱۲ بیمارستان با یکهزار و ۴۵۵ تخت را زیر پوشش دارد.

ط/ ۶۰۴۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha