۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83496619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرداری سنندج یک دستگاه اتوبوس برای راه اندازی کتابخانه سیار اختصاص می‌دهد

سنندج - ایرنا - شهردار سنندج از اختصاص یک دستگاه اتوبوس برای راه اندازی کتابخانه سیار خبر داد.

حشمت الله صیدی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در میان شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید برای انس گرفتن شهروندان بخصوص جوانان و نوجوانان با کتاب تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

وی افزود: در راستای ارتقای سطح دانش عمومی  و همچنین ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی یک دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری سنندج به راه اندازی کتابخانه سیار اختصاص می‌یابد.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی تاثیر بسزایی در روند جامعه پذیری و ارتقای فرهنگ دارد، گفت: ترویج این سنت حسنه در راستای اشاعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخص های مطالعه باید مورد توجه باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی هم در این دیدار گفت: پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها که حق قانونی آنان بوده توسط شهرداری به موقع پرداخت شده است.

وی  گفت: نهاد مردمی همچون شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌توانند بستر لازم برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه را مهیا کنند و در این راستا  باید تمام نهادها و حوزه های مختلف همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز اظهار داشت: یکی از عوامل کلیدی و بنیادی در پیشرفت اقتصادی هر جامعه در هر زمان و تولید اشتغال، داشتن اقتصاد مبتنی بر دانش قلمداد می‌شود.

جلال شریعتی افزود: این رویه نقش مهمی در تولید ثروت جامعه داشته و عدم توجه به اقتصاد دانش محور موجب رکود و عقب ماندگی می‌شود.

وی یادآور شد: کتابخانه ها به عنوان یکی از مراکز تولید و ترویج دانش نقش خود را به شیوه نوین در تمام ابعاد توسعه که مبنای آن دانش محور است انجام می‌دهد.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج تاکید کرد: تلاش جهادی برای رسیدن به شاخص‌ها و استانداردهای موجود در راستای شرایط مربوط به کتابخانه‌ها با اهمیت تلقی شود.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارای ۸۰ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی است که از این تعداد ۵۰ باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند. 

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha