۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83498248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«دنگی» همچنان در پاکستان قربانی می‌گیرد

۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۹
کد خبر: 83498248
«دنگی» همچنان در پاکستان قربانی می‌گیرد

اسلام‌آباد - ایرنا - با گذشت دو ماه از شیوع ویروس مهلک «تب دنگی» در پاکستان، نه‌تنها به شمار قربانیان و مبتلایان آن افزوده شده بلکه به گفته برخی از مقامات بهداشتی بیماری دنگی از کنترل خارج شده است.

رسانه‌های پاکستانی امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند: بیش از ۱۶ هزار نفر در مناطق مختلف این کشور از جمله شهرهای لاهور، راولپندی، اسلام‌آباد، کراچی، یشاور و صوابی مبتلا به ویروس دنگی شده و در مراکز درمانی تحت مراقب هستند.

براساس این‌گزارش، تاکنون ۴۰ نفر ناشی از تب دنگی جان خود را از دست داده و وضعیت صدها نفر دیگر که هم‌اکنون در مراکز درمانی بستری هستند، نیز بحرانی اعلام شده است.

رسانه‌های پاکستانی با ابراز نگرانی نسبت به افزایش شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس دنگی، گفتند: ریشه‌کنی دنگی از کنترل خارج شده و متاسفانه دولت اقدامات کافی برای پیشگیری از این بیماری مهلک انجام نداده است.

ویروس تب دنگی در اثر نیش پشه ناقل این بیماری در مناطق شهری و روستایی گسترش می یابد. پشه عامل ویروس تب دنگی که پس از بارش باران تولید  مثل می کند در بسیاری از کشورهای جهان یافت می شود.

همزمان با شیوع دنگی در پاکستان، جامعه این کشور نگران روند کند خدمات رسانی و اقدامات موثر برای معالجه بیماران مبتلا به این ویروس است با این حال تیم های ویژه مبارزه با تب دنگی از روزهای اخیر اقدامات خود را برای کنترل و نابودی این بیماری خطرناک آغاز کرده اند.

براساس گفته های کارشناسان بهداشتی در پاکستان ، دنگی نوعی بیماری تب حاد است که از گزیدگی پشه های بومی ناشی می شود که بر اثر آن ؛ سیستم داخلی بدن تا چند روز از حالت عادی خارج شده و باعث ایجاد لکه های قرمز رنگ روی پوست بدن می شود.

این بیماری در پاکستان اغلب در ماه های ژوییه، اوت و سپتامبر (تیر تا شهریور) به دلیل بارش های موسمی افزایش می یابد.

براساس گزارش منابع خبری ،تخمین زده می شود هر سال ۲۲۰ میلیون نفر از مردم جهان از جمله دو میلیون نفر کودک در آسیا و آمریکای لاتین به تب دنگی مبتلا می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha