غضنفر فولادی روز سهشنبه در این باره اظهار داشت: برخی افراد ناشناس حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ پیچ و پابند ریل را در طول حدود ۵۰ تا ۶۰ متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند و همین مساله باعث خارج شدن قطار از ریل و بروز آن سانحه دردناک شده است.
وی ادامه داد: ریل به وسیله پیچ و پابند به تراورس متصل میشوند و اگر این پیچها باز شوند به راحتی با یک دیلم میتوان ریل را از خط پایین انداخت و اگر پیچ و پابندهای ریل به هر علت و توسط هرکسی باز شود محل خطر ایجاد شده و نهایتا منجر به بروز این سانحه میشود.
رئیس کمیسیون عالی سوانح شرکت راهآهن گفت: ممکن است به هر دلیلی این پیچها از ریل باز شده باشد اما ما نمیتوانیم آن را تشخیص دهیم و وظیفه این کمیسیون بررسی دلیل فنی بروز یک سانحه ریلی است.
وی بیان کرد: پس از انجام بررسیهای مختلف علت سانحه مشخص و گزارش آن را برای دولت و وزیر راه و شهرسازی نیز ارسال شد.
به گزارش ایرنا عصر چهارشنبه سوم مهر قطار مسافربری زاهدان- تهران پس از طی حدود ۱۰۰ کیلومتر از ایستگاه راهآهن زاهدان، در ۲ کیلومتری ایستگاه "شورو" از ریل خارج شد و بر اثر واژگونی تعدادی از واگنهای آن، چهار نفر کشته و ۱۵۷ نفر مجروح شدند.
۷۳۱۶**۳۲۱۳
نظر شما