۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 3009
کد خبر: 83498989
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رانندگان کامیون امسال ۲۳۰ میلیون تن بار جابه‌جا کردند

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر حمل‌و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای خبر داد که رانندگان ناوگان باری با وجود مشکلات مربوط به تامین لاستیک و روغن موتور در شش ماهه نخست سال حدود ۲۳۰ میلیون تن کالا را در سطح کشور جابه‌جا کردند.

غلامحسین دغاغله روز چهارشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: در سال جاری و با وجود تشدید تحریم‌های ظالمانه و موانع ایجاد شده برای ورود مواد اولیه و کالاها به کشور با همت و تلاش‌های مضاعف دست اندرکاران بخش حمل‌و نقل به ویژه رانندگان آمار حمل کالا افزایش یافت.

وی گفت: رانندگان ناوگان باری، امسال و با وجود همه مشکلات از قبیل کمبود و گرانی لاستیک، افزایش بی‌رویه قیمت لوازم یدکی، معطلی بیش از حد در صفوف بارگیری تخلیه و ... حدود ۲۳۰ میلیون تن کالا را در شش ماهه نخست سال در سطح کشور جابه‌جا کردند.

وی ادامه داد: این میزان بار در قالب ۱۵.۲ میلیون سفر کامیون تا پایان شهریور جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷.۵ میلیون تن کالا و ۱۰۰ هزار سفر کامیون افزایش یافته است.

دغاغله ادامه داد: این میزان بار با حدود ۳۴۹ هزار دستگاه ناوگان باری فعال و ۴۴۱۲ شرکت و موسسه حمل‌و نقل کالا جابه‌جا شده است.

 مدیرکل دفتر حمل‌و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اضافه کرد: بر اساس آمار ثبتی بارنامه‌های صادره، میانگین وزن محموله‌های جابه‌جا شده در هر سفر از ۱۴.۶ به ۱۵.۱ تن افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش بهره وری ناوگان و استفاده بهینه از ظرفیت ناوگان موجود است.

دغاغله گفت: در ماه‌های گذشته در شرایط خاص کشور که تامین کالاهای اساسی از اهمیت وِیژه‌ای برخوردار است و همزمانی پهلوگیری بی‌سابقه و فزآینده کشتی‌ها در بنادر جنوبی کشور با فصل برداشت محصولات کشاورزی، تسریع در حمل آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر حمل‌و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت: آمار حمل کالاهای اساسی از بنادر کشور تا پایان تابستان حدود ۱۱ میلیون تن بوده است که نسبت به بازه زمانی سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha