۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 83500350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نزاع دسته جمعی در گلستان افزایش یافته است

۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۲
کد خبر: 83500350
نزاع دسته جمعی در گلستان افزایش یافته است

گرگان - ایرنا - فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر برخورد شدید پلیس با مجرمان خشن گفت که چاقوکشی و نزاع دسته جمعی در این استان افزایش یافته است.

سردار روح الامین قاسمی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: چاقوکشی و نزاع جمعی نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۳ و ۴۰ درصد و دستگیری مرتکبان آن ۲۱۳ و ۱۲۰ درصد افزایش یافت.

وی به وقوع ۲۹ نفر قتل طی نیمه نخست امسال در استان گلستان اشاره کرد و گفت که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کمتر شد.

وی در ادامه به موفقیت نیروی انتظامی گلستان در کشف کالای قاچاق اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۲۶۱ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۹۷ میلیارد ریال تشکیل شد و در این ارتباط یک هزار و ۳۰۴ متهم به مراجع قضایی معرفی و  ۳۱۳ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف گردید.

قاسمی مبارزه با زمین خواری را رویکرد دیگر نیروی انتظامی گلستان اعلام کرد و افزود: امسال ۸ قطعه زمین تصرف شده به مساحت ۲۸۰ هزار متر مربع و با ارزش ۶۲ میلیارد ریال در استان شناسایی و با دستگیری ۱۸ متهم رفع تصرف شد.

فرمانده انتظامی گلستان در ادامه به کشف انواع مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: امسال چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۱۳۶ هزار و ۶۴۱ عدد قرص روان گردان در استان کشف شد.

رشد ۸۰ درصدی تماس با پلیس ۱۱۰

فرمانده انتظامی گلستان به روند رو به رشد تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۴۳۰ هزار گلستانی با ۱۱۰ تماس گرفتند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد بیشتر شد.

به گفته  قاسمی بیشترین فراوانی تماس با ۴۳ درصد مربوط به اهالی گرگان است و ساکنان گنبدکاووس، علی آباد، آزادشهر و کردکوی در رتبه بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، امسال بیش از ۱۰ هزار تماس تلفنی با شماره ۱۹۷ بازرسی انتظامی گلستان برقرار شد که پنج هزار و ۴۰۹ تماس عملیاتی، چهار هزار و ۹۸۰ تماس منجر به ارشاد، یک هزار و ۱۲۵ تماس انتقاد از عملکرد پلیس و ۴۵۱ تماس پیشنهاد به پلیس بود.

وی با گلایه از رعایت نکردن قوانین رانندگی توسط راکبان موتورسیکلت ها گفت: ۴۷ درصد آمار کشته شدگان تصادفات استان گلستان مربوط به موتورسواران است.

وجود ۱۳۱ نقطه پرخطر در گلستان

رییس پلیس راه گلستان هم در این جلسه گفت: تاکنون ۱۳۱ نقطه پر تصادف در جاده های استان شناسایی شده که در ۴۸ نقطه آن توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تابلوهای ایمنی و هشدار نصب شد.

سرهنگ علی عبدی افزود: امسال همچنین ایمن سازی ۲۰ دور برگردان در دستور کار قرار گرفته و به تازگی یک دور برگردان در جاده گرگان - کردکوی ایمن سازی شد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۶۸ نفر در تصادفات جاده ای استان جان خود را از دست دادند گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش یافت.

سرهنگ عبدی همچنین خواستار نصب روشنایی در جاده های اصلی و پرتردد گلستان شد و گفت: از مجموع ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر جاده های استان فقط ۱۵۰ کیلومتر دارای روشنایی است.

۱۱ تا ۱۷ مهر هفته نیروی انتظامی است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha