تمبر یادبود «نماد صلح» رونمایی شد

تهران - ایرنا- مراسم رونمایی از تمبر یادبود یکصدو پنجاهمین سالروز تولد مهاتما گاندی با حضور مدیر عامل شرکت ملی پست، سفیر هند و جمعی از مقامات سفارتخانه های کشورهای عضو اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در موزه ارتباطات برگزار شد.

جهان چند روز دیگر در ۱۷ مهر به استقبال روز ملی پست خواهد رفت و چند روز مانده به این مناسبت، شرکت ملی پست به پیشنهاد بخش فرهنگی سفارت هند در ایران و به مناسبت سالروز تولد گاندی که روز جهانی صلح و جهان بدون خشونت نام گرفته است، اقدام به چاپ تمبر یادبود یکصد و پنجاهمین سالروز تولد مهاتما گاندی کرده است. امروز از این تمبر رونمایی شد. 

علی اکبر نصرآبادی رئیس موزه ارتباطات در این مراسم گفت: تمبری که طراحی کردیم در آتلیه شورای تمبر طراحی شده که بنا بر درخواست سفیر هند این تمبر را چاپ کردیم. خوشحالیم از این بابت که توانستیم بین دو کشور همکاری کنیم. 

قدام درمندرا سفیر هندوستان در ایران نیز دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: از طرف دولت و مردم هند از شما قدردانی می‌کنم. حضور گاندی در تمام دنیا دنبال می‌شود و فلسفه او در همه جا تاثیر گذار بود. او کشور ما را به سمت آزادی راهنمایی کرد.

گاندی برای رهایی هند از استعمار مبارزه کرد، آن هم بدون این که خشونتی را وارد این راه کند. مبارزه گاندی مبتنی بر اصولی بود که بسیار فراتر از قدرت نظامی تاثیر داشت. گاندی حتی در مسائل مربوط در آفریقای جنوبی، غنا و... نیز تاثیرگذار بود.

چیزی که ما باید در سالروز تولد صد و پنجاه سالگی گاندی به یاد داشته باشیم، این است که او هنوز نیز موثر است. 

در دنیای امروز که بحث جهان گرایی مطرح است، گاندی روی روستاها متمرکز بود چرا که او باور داشت توسعه باید شامل تمام اقشار جامعه شود.

درمندرا در پایان اضافه کرد: قبل از پایان صحبت هایم باید به این مسئله اشاره کنم که گاندی راجع به حقوق انسان ها حساس بود و زمانی که از حقوق صحبت می‌کنیم باید بدانیم که وظایفی داریم. این حقوق و وظایف در کنار یکدیگر هستند تا به یک همه جانبه‌گرایی در کنار یکدیگر برسیم. 

حسین نعمتی رئیس هیات مدیره شرکت ملی پست ایران نیز گفت: انتشار این تمبر یادبود در راستای ملاقات من با سفیر پیشین هند در ایران بود. سال گذشته این دیدار صورت گرفت و شرکت ملی پست برای طراحی و چاپ تمبر سالروز تولد صد و پنجاه سالگی مهاتما گاندی اقدام کرد.

معاون وزیر ارتباطات افزود: گاندی رهبری است که به خاطر تلاش برای آزادی کشورش، مایه مباهات کشور و توجه جهان است. میراث او صلح برای جهان است. امیدوارم گردهمایی دوستانه با مشارکت شرکت کننده به اهداف عالی خود یعنی توسعه همکاری بین کشورها و اتحاد منجر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha