۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۱
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 83502151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکواندوکاران کشور ۵۰۰ شهید به ایران اسلامی تقدیم کردند

شاهرود-ایرنا- مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون تکواندو گفت: تکواندوکاران کشور با اهدای ۵۰۰ شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشترین تعدادشهدای ورزشکار را به خود اختصاص داده‌اند.

فاطمه جلالی پنجشنبه شب در حاشیه آیین اهدای نشان نقره بانوی نونهال قهرمان جهان، "ستایش قهرمانی" در منزل پدرشهید "فرامرز(علی) کلباسی" در شاهرود افزود: تاکنون چهار یادواره شهدا در برنامه های فدارسیون تکواندو کشور در استان های خوزستان ،اصفهان و تهران قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود آرامگاه یک شهید گمنام ۱۸ ساله در فدراسیون تکواندو، اظهار داشت: پارسال طرح میثاق با شهید گمنام برای تیم های ملی اعزامی به مسابقات اجرا شد، علاوه بر این ملی پوشان و افرادی که به مسابقات جهانی، آسیایی و المپیکی فرستاده می شوند با حضور در گلزار شهدا به آنان ادای احترام می کنند.

مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون تکواندو اضافه کرد: هر تکواندوکار پس از برنامه میثاق پلاک طراحی شده یک شهید را برای خود انتخاب کرده و به یاد او در مسابقه با تمام توان شرکت می کند.

جلالی یادآور شد: درصورت دریافت مقام در مسابقات نیز هر تکواندوکار نشان خود را به خانواده آن شهید هدیه می کند.

رئیس هیأت تکواندوی استان سمنان هم در این آیین گفت: تکواندو در بخش فرهنگی بسیار خوب عمل کرده و در بین دیگر رشته های ورزشی پیشتاز است.

احمد اخلاقی افزود: قهرمانان ملی پوش این رشته رزمی قبل از اینکه به مسابقات جهانی ،آسیایی و المپیکی فرستاده شوند تصمیم می گیرند که نشان خود را به شهدا هدیه کنند.

وی ابراز امیدواری کرد همه ورزشکاران و قهرمانان رشته های ورزشی با ادامه دادن راه شهدا که در واقع قهرمانان اصلی ملی برای ملت ایران هستند از آنان پیروی کنند.

 در شرق استان سمنان حدود ۵۰۰ تکواندوکار و ۳۰ مربی و داور این رشته ورزشی فعالیت می کنند.

۷۳۵۸/ ۶۱۶۷

اخبار مرتبط