۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 83503482
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جمع‌آوری سد معبر در کرج اجرا شد

۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83503482
طرح جمع‌آوری سد معبر در کرج اجرا شد

کرج - ایرنا - شهردار کرج اعلام کرد که طرح جمع آوری سد معبر درخیابان های پرتردد کلانشهر کرج اجرا شد.

علی اصغر کمالی‌زاده روز شنبه در نشستی که با اتحادیه پوشاک و خدمات شهری شهرداری کرج برگزار شد، ‌اظهارداشت: ماموران خدمات شهری شهرداری کرج با رعایت اصول اخلاقی و با تشکیل تیمی فعال به صورت مستمر با هرگونه سد معبر خیابانی قاطعانه برخورد می‌کنند.

به گفته وی، رفع و جمع‌آوری سدمعبر در راستای حفاظت و حراست از معابر عمومی به عنوان حق همه شهروندان و در راستای جلوگیری از بی‌انضباطی و هرج‌ومرج در معابر شهری، از وظایف شهرداری‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح  با حکم دادستان کرج و همکاری نیروی انتظامی و اتاق اصناف البرز، ‌ حدفاصل خیابان های بهار تا شرافت با هدف آزادسازی معابر عمومی و جلوگیری از دست فروشی، اجرا شد.

شهردار کرج با اشاره به اینکه جمع آوری دستفروشان و جلوگیری از سد معبر با جدیت بیشتری پیگیری می شود، افزود: ماموران خدمات شهری با رعایت اصول اخلاقی و با تشکیل تیمی فعال به صورت مستمر با هرگونه سدمعبر خیابانی قاطعانه برخورد می‌کند.

کمالی زاده، ‌ سد معبر را عامل تضییع حقوق شهروندان و مخدوش شدن چهره شهر دانست وبیان داشت: ضروری است کسبه مجاز و دارای پروانه نیز از اِشغال پیاده‌رو و ایجاد سدمعبر خودداری کنند چرا که با اجرای طرح جمع‌آوری دست فروشان، از تضییع حقوق آنان جلوگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: در کنار فرهنگ‌سازی، برخورد قاطعانه، استمرار و ابزار قانونی نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا این موضوع برای هیمشه نهادینه شود.

شهردار کرج با اشاره به اینکه اجرای قانون سدمعبر ضمن تامین و حفظ حقوق شهروندان، موجب زیبایی معابر سطح شهر و نیز آرامش و آسایش مردم می شود، تاکید کرد: این معضل در برخی پیاده‌روها و خیابان‌های اصلی و فرعی نه تنها گلایه شماری از شهروندان، کسبه و مسئولان را سبب شده بلکه سیمای نامناسبی نیز از کرج پیش چشم مسافران و گردشگران ترسیم می کند.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز در این نشست ضمن اشاره به رضایتمندی کسبه از اجرای طرح سدمعبر و قدردانی از شهردار و عوامل اجرایی خدمات شهری، گفت: کسبه محدوده خیابان بهار در پاسخ به این اقدام ضمن مکاتبه با اتحادیه اصناف، از فعالیت شهرداری تشکر کردند.

میراسماعیل صدیق با بیان اینکه  واحدهایی که اجاره، مالیات، بیمه، عوارض و تمام حقوق مکتسبه را در قالب ساختار صنفی می‌پردازند حقوقی دارند، ‌ یادآور شد: از شهروندان درخواست می شود با تامین مایحتاج خود از فروشگاه‌های معتبر، به رواج کسب و کار قانونی کمک کنند.

۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha