افراد توانمند در امر مدرسه‌سازی مشارکت کنند

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: باید فضایی ایجاد کنیم که هرکس با هر توانمندی بتواند در مدرسه‌ سازی مشارکت کند، البته جامعه به حدی از قابلیت و ظرفیت رسیده که در برابر هر مشکلی احساس مسئولیت و برای حل آن مشارکت می‌کند.

به گزارش روز شنبه معاونت روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت آموزش‌ و پرورش، محسن حاجی میرزایی روز شنبه در جلسه هم‌اندیشی اعضای هیات ‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ ساز، افزود: حضور خیرین مدرسه ساز آثار ماندگار و پایداری در فرهنگ و جامعه دارد و همواره قدوم خیرین برای عرصه تعلیم و تربیت مبارک بوده و خواهد بود. خیرین در عمل آشکار کردند که چه جایگاه والایی دارند.

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به آیات قرآن کریم درباره نیکوکاری، خاطرنشان کرد: خداوند کسانی را که با اموال خود مجاهدت می‌کنند، در کنار کسانی که باجان خود مجاهدت می‌کنند، قرار می‌دهد. شما یاوران خدا هستید و ما وظیفه‌داریم در برابر نعمت خداوند شاکر باشیم و یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها که امروز از آن بهره‌مندیم نعمت وجود خیرین است.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: نعمت‌ها باید یادآوری و شکرگذاری شوند؛ چرا که از این نعمت‌ها از ما سؤال خواهد شد. البته نعمت‌های خدا بر دو نوع ظاهری و باطنی هستند که ساخت مدرسه وجوه ظاهری کار خیرین و قابل‌مشاهده است، اما وجه باطنی نعمت خیرین تأثیر تربیتی است که این کار بر جامعه اثر می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات خیرین لطافت و نیکوکاری را در جامعه به وجود می‌آورد و شما این عمل تربیتی را راهبری می‌کنید و حضور مؤثر دارید.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش زمانی به اهداف خود خواهد رسید که همه در نظام تعلیم و تربیت مشارکت کنند، گفت: باید مدرسه با خانواده و جامعه پیوند بخورد و عرصه مشارکت را گسترده کنیم؛ چرا که مشارکت بستر آموزش‌وپرورش را به میان مردم می‌برد.

وزیر آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: در فرهنگ دینی، خانواده مسئول اصلی تربیت است و بقیه نهادها همراه و کمک‌کننده این مسیر هستند و باید فضا را برای خانواده‌ها ایجاد کنیم تا مشارکت کنند. حاجی میرزایی با اشاره به اینکه وجه باطنی حضور خیرین آثار ماندگار و پایداری در فرهنگ و جامعه دارد، اظهار کرد: ما مسئول تربیت هستیم و باید جامعه خیرین مدرسه‌ساز را به فرهنگ یاری، مدرسه یاری و فن یاری توسعه دهیم؛ چرا که مدرسه باید کانون محلی و عرصه یادگیری باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان گفت: خیرین بزرگوار را دعوت می‌کنم تا خیری را به وجوه دیگر توسعه دهیم و البته آموزش‌وپرورش وظیفه دارد در خدمت خیرین باشد و با تمام وجود در این عرصه در کنار شما بزرگواران هستیم و خواهیم بود.

۲۰۰ نقطه سیستان و بلوچستان نیاز به مدرسه سازی دارد

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین با بیان اینکه ٢٠٠ نقطه استان سیستان و بلوچستان نیاز به مدرسه‌سازی دارد، گفت: در تفاهمی که بین وزارت آموزش ‌و پرورش، استانداری و خیرین مدرسه‌ساز منعقد شد، امید است این مشکل برطرف شود. امیدوارم با مشارکت خیرین مشکل مدرسه‌سازی کشور در چند سال آینده کاملاً برطرف شود.

وی تأکید کرد: درخواست داریم در تمام استان‌ها این نقاط شناسایی شود تا در اسرع وقت برای رفع مشکلات مدرسه‌سازی و کمبود فضای آموزشی اقدام کنیم. هیات‌ مدیره‌ قوی داریم که می تواند به حل مشکلات بسیار کمک کند.

محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز تصریح کرد: برگزاری چنین نشستی نشان از اهمیت بخشی وزیر آموزش‌وپرورش به موضوع مدرسه‌سازی و حضور خیرین دارد. البته با از دست دادن محمدرضا حافظی رئیس فقید این مجمع، خلأ بزرگی در جامعه خیرین مدرسه‌ساز ایجاد شد و تصمیم گرفته شد انتخابات هیئت‌مدیره زودتر انجام گیرد.

جعفری خاطرنشان کرد: در هیات مدیره علاوه بر ٣٢ نماینده از مجامع استان‌ها، ۶ خیر ملی و نمایندگانی از آموزش‌وپرورش حضور دارند. 

وی تصریح کرد: تغییر نام و کاربری برخی از مدارس خیرساز که در چند منطقه صورت گرفته، باعث ناراحتی خیرین شده است که درخواست پیگیری آن را داریم.

مدیرعامل جامعه خیرین ضمن قدردانی از تخصیص اعتبار برای پروژه‌های خیری، اظهار داشت: ۴٠٠ مجمع خیرین در شهرستان‌ها داریم که امیدواریم بتوانیم با حمایت وزارت آموزش‌وپرورش در راستای مدرسه‌سازی بیشتر، آن‌ها را گسترش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha