۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 2122
کد خبر: 83504959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت وفاق ملی لیبی شکایت خود از حفتر را به شورای امنیت برد

تهران – ایرنا – ادامه حملات نظامی "خلیفه حفتر" فرمانده نیروهای ارتش ملی لیبی به طرابلس، "فایز السراج" رییس دولت وفاق ملی لیبی (مورد حمایت جامعه جهانی) را برآن داشت تا از حفتر و کشورهای حامی‌ وی در شورای امنیت شکایت کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی لیبی، السراج امروز شکواییه خود را تقدیم شورای امنیت سازمان ملل متحد کرد.

این شکواییه در اعتراض به حملات هوایی نیروهای حفتر به دو فرودگاه "معیتیقه" و "مصراته" تنظیم شده است.

 تارنمای خبری الجزیره قطر  به نقل از متن شکواییه السراج نوشت: جنایت بمباران فردوگاه بین المللی مصراته از سوی نیروهای وابسته به خلیفه حفتر موجب زخمی شدن یکی از کارکنان این فرودگاه شده ، اما سازمان ملل در این باره سکوت اختیار کرده است.

دولت مورد حمایت جامعه جهانی در لیبی به ریاست فایز السراج ضمن اعتراض به این جنایت، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا به مسئولیت بین المللی خود در این خصوص عمل کرده و عاملان و حامیان این جنایت را مجازات کند.

فرودگاه بین‌المللی مصراته تنها فرودگاه فعال در غرب لیبی است حال آنکه فرودگاه بین‌المللی معیتیقه در طرابلس پایتخت لیبی پس از آنکه مورد اصابت موشک قرار گرفت، برای دومین ماه متوالی تعطیل است.

"فایز السراج" رئیس دولت وفاق ملی چندی پیش در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نسبت به مداخله کشورهای خارجی در لیبی هشدار داد و خلیفه حفتر را متهم کرد که «یک جنایتکار خونخوار» است.

وی با ابراز تأسف از این که لیبی به خاطر مداخله کشورهای خارجی بحران بسیار بدی را سپری می کند، از نقش امارات به عنوان کشوری که به خود اجازه می‌دهد بلندگوی رسانه‌ای شبه نظامیان باشد، بشدت انتقاد کرد و گفت، ابوظبی به همراه مصر و فرانسه در امور داخلی لیبی مداخله می کنند.

 اوضاع لیبی از ۱۵ فروردین ماه امسال همزمان با دستور ژنرال حفتر از نزدیکان "معمر القذافی" دیکتاتور پیشین این کشور برای حمله به طرابلس متشنج شد.لیبی از زمان سرنگونی "قذافی" در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است. نظامیان طرفدار حفتر (مورد حمایت امارات، مصر و فرانسه) بر شرق این کشور مسلط هستند و دولت وفاق ملی به ریاست  السراج کنترل غرب لیبی را در دست دارد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha