۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83507438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنتاگون: دستور خروج کامل نیروهای آمریکا از سوریه را دریافت کردیم

تهران- ایرنا- یک مقام بلندپایه در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: پنتاگون دستوراتی از دولت برای عقب نشینی کامل از سوریه طبق یک جدول زمانی کوتاه مدت را دریافت کرده است.

این مقام مسئول که نامش فاش نشده در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «الحره»(وابسته به آمریکا)، با اعلام این خبر، تاکید کرد: نیروهای آمریکایی تخلیه پایگاه های خود و خروج تجهیزات نظامی شان را از شمال شرقی سوریه آغاز کرده اند.

این خبر در حالی منتشر شده که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا صبح امروز در توئیتی عقب نشینی نظامیان آمریکایی را از سوریه اعلام کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه توئیتش نوشت: وقت آن رسیده که آمریکا از سوریه خارج شود. قرار بود نیروهای آمریکایی برای انجام ماموریتشان تنها ۳۰ روز در سوریه باشند، اما این حضور چندین سال به طول انجامید. اکنون زمان آن رسیده به این جنگ بی هدف پایان داده شود.

وی با اشاره به بازگشت نظامیان آمریکایی به کشورشان، گفت: آمریکا تنها زمانی می جنگند که به نفعش باشد و تنها برای کسب پیروزی جنگ می کند.

ترامپ در توئیت خود افزود: ما ماندیم و در نبردی که هدفی پیش رو نداشت، درگیرتر و درگیرتر شدیم. وقتی وارد واشنگتن شدم، داعش بر این منطقه حکمرانی می کرد. ما بی درنگ ۱۰۰ درصد خلافت داعش را شکست دادیم که شامل بازداشت هزاران نیروی داعش که اکثرا از اروپا بودند، می شد.

از سوی دیگر سناتور "لیندسی گراهام" جمهوری خواه نزدیک به ترامپ، اقدام وی را فاجعه دانست و گفت: این طرح زمینه را برای حمله نظامی علیه کردها آماده می کند. 

ترامپ خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اولین بار اواخر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد؛ تصمیمی که به استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع وقت آمریکا منجر شد.

 «نیروهای دمکراتیک کرد سوریه» موسوم به "قسد" که مورد حمایت واشنگتن هستند نیز این اقدام آمریکا را بدعهدی توصیف کردند و گفتند که آمریکایی ها از پشت به ما خنجر زدند.

خروج نظامیان آمریکایی از سوریه در حالی صورت می گیرد که ترکیه از آغاز عملیات جدیدی علیه کردهای سوریه خبر داده است.

کاخ سفید روز گذشته (یکشنبه) خبر داد که ترکیه به زودی در شمال سوریه دست به عملیاتی نظامی خواهد زد که آمریکا در آن مشارکت نخواهد داشت.

ترکیه مدتهاست که در حال رایزنی با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه عاری از نیروهای کرد سوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha