۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 83509031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۱۰میلیارد ریال اعتبار به حوزه آبخیزداری چهارمحال وبختیاری اختصاص داده شد

شهرکرد- ایرنا- معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با  اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان گفت: امسال ۵۱۰ میلیاردریال اعتبار به اجرای طرح‌های آبخیزداری  استان از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص داده شد.

علی شهریارپور روز سه‌شنبه در دیدار از اجرای طرح‌های آبخیزداری استان و کارگاه آموزشی در روستای چشمه علی بروجن افزود:  این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش داشت که۱۱۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبارات استانی و ۴۰۰میلیارد ریال اعتبارات ملی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های بخش های مختلف در رسیدن به توسعه پایدار به عنوان بزرگترین هدف طرح‌ها و زیربناهای اقتصادی استان افزود: استفاده از ظرفیت ها و موهبت‌های طبیعی و منابع طبیعی برای رسیدن به توسعه یک اولویت است.

به گفته وی ، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی است که  باید از این ظرفیت و موهبت  در راستای توسعه پایدار استفاده کرد.

وی به اجرای طرح‌های مختلف در استان با هدف آبخیزداری، حفظ مراتع و فعالیت‌های اقتصادی مردم استان اشاره کرد و گفت: باید طرحها و فعالیت‌ها در حوزه‌های آبخیزداری به گونه‌ای اجرا و برنامه‌ریزی شود که منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای مردم و تامین رفاه اجتماعی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان چهارمحال وبختیاری نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های منابع طبیعی در کشور و استان گفت: باید از این ظرفیتها به دور از موازی‌کاری و ناهماهنگی بین بخشی ودستگاهی برای دستیابی به توسعه استفاده کرد.

طهمورث الیاسی به مدیریت یکپارچه، واحد و منسجم برای رسیدن به توسعه و پیشرفت کشور تاکید کرد و گفت: توانمندسازی مردم به خصوص جوامع محلی از اهداف مهم توسعه است.

وی گفت: باید از ظرفیت روستاییان برای رسیدن به توسعه پایدار با ایجاد اشتغال های خرد در سطح استان استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، طرح مدیریت جامع جایکا در ۵ روستای بازفت شهرستان کوهرنگ با همکاری تیم ژاپنی و مشارکت مردم منطقه با هدف افزایش مشارکت جوامع محلی در حفاظت از عرصه‌های منابع ملی با موفقیت اجرا شد، که با توافق سازمان جنگل‌ها و مراتع ایران، تداوم این طرح در قالب طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون در ۵ استان دیگر با محوریت چهارمحال و بختیاری به مدت ۵ سال تعمیم داده شده است.

مرحله نخست طرح بین‌المللی جایکا ژاین در بازفت (Japan International Cooperation Agency) از سال ۲۰۱۰ در ۵ روستای شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال وبختیاری با هدف احیا و حفظ مراتع و جنگل ها و با مشارکت مردمی و تیم سازمان ژاپنی جایکا به منظور اجرای طرح‌های مرتع داری، جنگل کاری، ایجاد مشاغل محلی نظیر زنبورداری و خیاطی برای زنان روستایی به مدت ۶ سال اجرا شد.

جایکا به عنوان یک سازمان مستقل در حوزه توسعه ای در جهان فعالیت می کند.

کارون یکی از بزرگترین رودخانه های ایران است که از کوههای چهارمحال و بختیاری سرچمشه می‌گیرد و رودخانه‌های کوچکتر به این رود در مسیر متصل می‌شوند و در نهایت این رودخانه به خلیج همیشه فارس وارد می‌شود.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha