۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83509653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دموکرات ها برای سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا احضاریه صادر کردند

تهران-ایرنا- دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا بعد از کارشکنی وزارت امورخارجه این کشور در مقابل شهادت «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا به عنوان مهره کلیدی در تحقیقات استیضاح، برای او احضاریه صادر کردند.

به گزارش روز سه شنبه تارنمای پولیتیکو، انتظار می رفت ساندلند به عنوان بخشی از تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ»  رئیس جمهوری آمریکا از سوی سه کمیته مجلس نمایندگان صبح سه شنبه در این مجلس شهادت دهد. این تحقیقات به تلاش های ترامپ برای تحت فشار قرار دادن اوکراین برای تحقیقات از «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد کنونی دموکرات ها و پسرش «هانتر» مربوط می شود.

ترامپ در توئیتی تایید کرد که مانع از شهادت دادن ساندلند شده است و دموکرات ها را به برگزاری دادگاه پوشالی متهم کرد.    

در احضاریه جدید دموکرات ها، از ساندلند خواسته شده ضمن شهادت دادن مدارکی را که به گفته دموکرات ها در اختیار وزارت امورخارجه آمریکا است، ارائه دهد. در این احضاریه خواسته شده این اسناد تا تاریخ ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) ارائه  و ساندلند در جلسه ۱۶ اکتبر (۲۴مهر) سه کمیته مسئول تحقیقات در کنگره حاضر شود.

دموکرات ها اقدامات ترامپ و وزارت امور خارجه آمریکا در جلوگیری از شهادت ساندلند را مانع تراشی در روند تحقیقات ارزیابی کرده اند.

 نام ساندلند به تازگی و در جریان انتشار متن پیام های رد و بدل شده با دیگر دیپلمات هایی مطرح شد که گفته می شود در تلاش های ترامپ برای فشار بر مقامات ارشد اوکراینی  نقش داشته اند.

«رابرت لوسکین» وکیل ساندلند روز سه شنبه  در بیانیه ای اعلام کرد که وی به عنوان سفیر در حال خدمت و کارمند وزارت امور خارجه باید از دستورات این وزارتخانه پیروی کند. سفیر از این که نمی توانست در جلسه روز سه شنبه شهادت بدهد، به شدت ناراحت است. سفیر همچنین از بروکسل به واشنگن سفر کرده تا خود را آماده شهادت کند و برای پاسخ دادن سوالات کمیته ها در دسترس باشد.

پولیتیکو نوشت وزارت امور خارجه آمریکا برای پاسخگویی در این زمینه در دسترس نبوده است.

 وکیل ساندلند ابراز امیدواری کرده که وی در نهایت اجازه پیدا کند در کنگره شهادت دهد. اقدام اخیر در جلوگیری از شهادت دادن سفیر این کشور نشان می دهد که دولت ترامپ به تلاش هایش برای جلوگیری از همکاری مقامات با هرگونه تحقیقات کنگره ادامه می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha