موکب دانشگاه فرهنگیان در کربلا راه‌اندازی می‌شود

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: موکب این دانشگاه برای ارائه خدمات به دانشجو معلمان حاضر در راهپیمایی اربعین حسینی روز جمعه در کربلا راه اندازی می شود.

علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: موکب دانشگاه در کربلا متفاوت از دیگر موکب ها است. به همین منظور نشست ها و جلسات دانشجویی در قالب نشست های تخصصی، مناظرات و سخنرانی های علمی و تحلیلی پیش بینی شده است.
وی گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشغول تجهیز این موکب هستند و قرار است در یکی از مدارس بزرگ کربلا راه اندازی شود و علاوه بر نشست ها و مناظرات، مراسم عزاداری، سوگواری و سخنرانی ها در این موکب برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: همچنین روز اربعین دسته های عزاداری و سوگواری دانشگاه فرهنگیان در کربلا برپا می شود.
وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در پایانه های مرزی کرمانشاه، خوزستان و ایلام نیز موکب هایی را برپا کرده است که در خوزستان دو موکب دانشگاه در شلمچه و چذابه دارد. در این موکب ها، نذورات خیران میان عزاداران حسینی در مراسم راهپیمایی اربعین توزیع می شود.
محمدی ادامه داد: همچنین اقلام فرهنگی مخصوص دانشجو معلمان در قالب کتاب، شعر، دفترچه های یادداشت و خاطرات رزمندگان دوران جنگ و دیگر محصولات فرهنگی در این موکب ها وجود دارد و بسته های فرهنگی در پایانه های مرزی به دانشجو معلمان اهدا می شود.
معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: نگاه دانشگاه به موضوع راهپیمایی اربعین به عنوان یک نهضت فرهنگی عظیم است؛ چون اربعین یک کارگاه تعلیم و تربیت است و اگر دانشجو معلمان وارد این عرصه شوند، از این ظرفیت معنوی به خوبی استفاده خواهند کرد.
وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان از سه ماه پیش ستاد اربعین را به ریاست رئیس دانشگاه فرهنگیان تشکیل داد و جلسات متعددی برای این موضوع برگزار کرده است. همچنین برای هماهنگی راهپیمایی اربعین ویدئوکنفرانس هایی با استان های مختلف برای اعزام دانشجو معلمان تهیه شد.
محمدی ادامه داد: با توجه به اشتیاق دانشجویان برای حضور در راهپیمایی اربعین، دانشگاه فرهنگیان هرسال برنامه های مختلفی را برای دانشجو معلمان برگزار می کند.
به گفته علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت کشور، از مجموع ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین حسینی که تاکنون در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha