۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83516790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت بر آلایندگی هوای استان سمنان تنها با ۲ پایگاه سنجش

سمنان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: آلایندگی هوای استان در ۲ پایگاه سنجش یکی در سمنان و دیگری در گرمسار بررسی می‌شود.

امیر عبدوس روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پایگاه سنجش آلایندگی در شاهرود در حال راه‌اندازی است و به زودی افتتاح‌ می‌شود و با افتتاح این پایگاه، استان مجهز به سه پایگاه سنجش آلایندگی می‌شود.

 وی ادامه داد: نتیجه پایش و نظارت‌های انجام شده در نیمه نخست امسال حاکیست که استان سمنان روز ناسالم و دارای گرد و غبار نداشته است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۲ پایگاه سنجش آلایندگی در استان سمنان، میزان گازها مانند ازن و دی اکسید کربن و میزان ذرات را می‌سنجد.

وی بیان کرد: پایگاه سنجش آلایندگی در سمنان و گرمسار مجهز به ۲ دستگاه است که میزان ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون و کمتر از ۱۰ میکرون را اندازه‌گیری می‌کنند.

وی یادآور شد: نگهداری و راهبری دستگاه های سنجش آلایندگی نیازمند هزینه سنگین است و به همین دلیل گاهی اوقات ممکن است دستگاه‌های سنجش به دلیل خرابی غیر فعال  شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان تصریح کرد: بارش مناسب باران در زمستان سال گذشته و بهار امسال موجب تقویت پوشش گیاهی و کاهش گرد و غبار در استان شده است.

۲۵ درصد وسعت استان سمنان و ۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور، در استان سمنان قرار دارد و این استان میزبان ۳۰ درصد از تنوع گیاهی و جانوری شناسایی شده در کشور است.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

برچسب‌ها