۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
کد خبر: 83519103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس آلمان ۴۳ راستگرای افراطی را شناسایی کرد

تهران- ایرنا- پلیس آلمان روز سه‌شنبه از شناسایی ۴۳ راستگرای افراطی این کشور که آماده انجام حملات تروریستی بودند، خبر داد.

با گذشت یک هفته از حمله مسلحانه در نزدیکی کنیسه یهودیان در شهر هاله که دو کشته بر جای گذاشت، پلیس آلمان اقدام به شناسایی و طبقه بندی راستگرایان افراطی آماده به سوء قصد در این کشور کرده است.
شبکه دویچه وله به نقل از اداره جنایی آلمان اعلام کرد که پلیس این کشور در زمان حاضر ۴۳ راستگرای افراطی را به عنوان افرادی خطرناک طبقه‌ بندی کرده که بالقوه امکان انجام سوء قصد را دارند.
«هولگر مونش» رئیس اداره جنایی آلمان امروز در برلین با بیان اینکه اوضاع حساسی است، هشدار داد: «جرایم با انگیزه‌های راستگرایانه، تهدیدی برای دمکراسی ما هستند».
به گفته این مقام امنیتی آلمان، در کنار خارجی‌ها و یهودیان، سیاستمداران و دیگر چهره‌های شناخته شده نیز از اهداف راستگرایان افراطی محسوب می‌شوند.
همچنین «توماس هالدن‌وانگ» رئیس اداره فدرال امنیت داخلی آلمان، با یادآوری حملات تروریستی "کرایست‌ چرچ" نیوزیلند و ال‌ پاسوی آمریکا می گوید: جهانی شدن مجازی راستگرایی افراطی و نوع جدیدی از جرم، که هم‌زمان هم مقلد است و هم می‌خواهد مقلد بسازد، نهادهای امنیتی را با چالش‌های جدیدی مواجه کرده است.
یکی از بحث برانگیزترین حمله افراطی ها به سیاستمداران، تیراندازی به فرماندار پیشین شهر کاسل آلمان در خانه اش بود. «والتر لوبکه» دوم ژوئن (۱۲ خرداد) در منزل مسکونی‌اش مورد اصابت گلوله یک فرد مظنون به راستگرایی افراطی قرار گرفت و بر اثر جراحات در بیمارستان درگذشت. لوبکه در شمار سیاستمدارانی بود که در سال ۲۰۱۵ میلادی از سیاست مهاجرپذیری «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، پشتیبانی کرده بود.
اداره امنیت داخلی آلمان در مجموع ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر را در فهرست افرادی قرار داده که آمادگی اعمال خشونت با انگیزه‌های راست افراطی را دارند. به گفته مقام‌های امنیتی آلمان، اوضاع کنونی از طریق تحرکات راست‌گرایانه در شبکه اینترنت تشدید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha