۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83520172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شادمانی اهالی دیرالزور از پیروزی های ارتش سوریه

تهران – ایرنا - ساکنین شهر دیرالزور سوریه امروز (چهارشنبه) با آمدن به خیابان ها شادمانی خود را از پیروزی های ارتش این کشورر ابراز کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اهالی شهر دیرالزور واقع در شرق این کشور ضمن محکومیت اقدام نظامی ترکیه در شمال سرزمینشان، با تجمع در اطراف فرودگاه نظامی شهر و در دست داشتن پرچم سوریه و تصویر رییس جمهورشان "بشار اسد" پیروزهای ارتش سوریه را جشن گرفتند.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه با انتشار گزارشی از پیشروی های میدانی ارتش سوریه در شمال شرقی این کشور، اعلام کرد که نیروهای سوریه فرودگاه نظامی شهر الطبقه و تعدادی از تأسیسات مهم در این منطقه را به طور کامل به کنترل خود درآوردند.

وزارت دفاع روسیه در سایت رسمی خود نقشه جدیدی پشروی میدانی ارتش سوریه در شمال شرق این کشور منتشر کرد.

طبق این نقشه، اراضی تحت سیطره ارتش سوریه، یک هزار و ۳۰ کیلومتر مربع از شهر منبج، فرودگاه نظامی شهر الطبقه و دو ایستگاه انرژی، یکی نزدیک شهر الطبقه و دیگری در غرب الرقه را شامل می شود.طبق این نقشه، اراضی تحت سیطره ارتش سوریه، یک هزار و ۳۰ کیلومتر مربع از شهر منبج، فرودگاه نظامی شهر الطبقه و دو ایستگاه انرژی، یکی نزدیک شهر الطبقه و دیگری در غرب الرقه را شامل می شود.

رسانه ها یکشنبه شب گزارش دادند که کردها با دولت سوریه برای استقرار نیروهای ارتش در شمال این کشور توافق کرده اند.

این وزارتخانه پیشتر اعلام کرده بود که شهر منبج در شمال سوریه پس از خروج نظامیان آمریکایی به طور کامل به کنترل نیروهای ارتش سوریه در آمده است.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» با اعلام اردوغان در روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه پس از آن آغاز شد که رئیس جمهوری آمریکا پیش از آن، خروج نظامیان کشورش از شمال شرق سوریه را اعلام کرده بود.

این عملیات، با مخالفت‌های منطقه ای و بین المللی زیادی رو به رو شده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه در واکنش به حمله نظامی ترکیه به سوریه، صادرات تسلیحات خود به این کشور را به حال تعلیق درآورده اند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات (سوم شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا چهار فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha