۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 2298
کد خبر: 83520278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بقاع متبرکه ری آماده میزبانی از جاماندگان اربعین است

شهرری- ایرنا- رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان ری از آماده‌سازی ۱۵ بقعه متبرکه این شهرستان برای میزبانی از زائران جاماندگان اربعین خبر داد.

حجت الاسلام مرتضی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آستان‌های مقدس امامزاده ابوالحسن(ع)، شیخ صدوق، امامزاده عبدالله(ع) در شهرری، امامزاده اسماعیل و ابراهیم و بی بی رقیه در کهریزک، امامزاده سید طاهر و بی بی هاجر در حسن آباد فشافویه و امامزاده شعیب در قلعه نو برای راهپیمایی جاماندگان اربعین به صورت ویژه آماده‌سازی شده‌اند.

 وی با بیان اینکه اداره اوقاف چهار موکب در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین تدارک دیده است، افزود: آستان بی بی زبیده، موکب امامزاده عبدالله(ع)، موکب امامزاده شعیب و امامزاده ابوالحسن در خیابان ۱۳ آبان آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

صادقی اضافه کرد: اداره اوقاف ری در مراسم جامانگان اربعین ۱۰۰ نیروی خدماتی را در چهار موکب ساماندهی کرده و با ۶۰ هزار پرس غذای گرم آماده پذیرای از زائران سیدالکریم(ع) است.

وی در ادامه به برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه شهرستان ری اشاره کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره اهل بیت(ع)، نشست‌های معرفتی و عقیدتی برای شناخت ابعاد زندگی امام حسین(ع) در بقاع متبرک برگزار می شود، همچنین تلاوت دعای اربعین، مدیحه سرایی و نمایشگاه نقاشی ویژه کودکان نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی این اداره در روز اربعین است.

به گزارش ایرنا، هفتمین مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهر تهران از میدان امام‌حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) امسال برگزار می‌شود و در منطقه ۲۰ خیابان‌های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و دسترسی‌های بزرگراهی پیرامون حرم مطهر از جمله مسیرهای پیاده‌روی روز اربعین هستند.

۶۰۰۳/۷۲۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha