۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83531813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استقرار ارتش سوریه در هشت منطقه جدید مرزی در شمال این کشور

تهران-ایرنا- در ادامه استقرار نیروهای ارتش سوریه در شمال این کشور، امروز (شنبه) واحدهای ارتش با ورود به شهر راس العین در هشت روستای جدید در مرزهای مشترک سوریه-ترکیه استقرار یافتند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان های ارتش سوریه امروز وارد مرزهای اداری شهر راس العین در محور تل تمر- راس العین در حومه شمالی استان الحسکه برای مقابله با حمله ترک ها و حمایت از اهالی این منطقه شدند.

خبرنگار سانا در الحسکه افزود که یگان های ارتش امروز در روستاهای السیباطیه، الجمیلیه، خربه الدبس، القاسمیه، الرشیدیه، الداوودیه، العزیزیه و الظهره در حومه الحسکه و نزدیک در مرزهای مشترک با ترکیه، مستقر شدند.

بنابر اعلام این خبرنگار، یگان های ارتش سوریه در حال ادامه پیشروی خود در این مناطق هستند.

این در حالی است که یگان‌های ارتش روز گذشته (جمعه) با عبور از شهر قامشلی نزدیک مرز ترکیه به سمت حومه شمال غربی این شهر برای مقابله با تجاوز ترکیه و حمایت اهالی منطقه برابر هرگونه تجاوز نظامی، وارد روستای ام‌الکیف شدند.

ورود نیروهای ارتش سوریه در شمال این کشور به دنبال توافق میان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در سوچی صورت می گیرد.

طبق این توافق قرار شد که با عقب نشینی شبه نظامیان کُرد سوری از عمق ۳۲ کیلومتری مرزهای ترکیه، ارتش سوریه وارد این مناطق شود.

کنترل مناطق کردنشین شمال سوریه با بروز بحران هشت ساله، به دست شبه نظامیان کُرد سوری افتاده بود. اما تحولات روزهای اخیر با خروج این شبه نظامیان و استقرار مجدد نیروهای سوریه، نشان می دهد که دولت سوریه بار دیگر بتواند حاکمیت خود را بر این مناطق گسترش دهد و آن را به طور کامل به کنترل خود درآورد.

ترکیه در ۱۷ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوری از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد. این عملیات طبق توافق سوچی،  اکنون در مرحله آتش‌بس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha